کد خبر: ۲۹۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

محققان عنوان "خواب قابل اسپری شدن" را برای این فناوری جدید انتخاب کرده‌اند و امیدوارند که با استفاده از آن بخش قابل توجهی از اختلالات خواب برطرف شود.

مبنای اصلی عملکرد این فناوری جدید ماده‌ای موسوم melatonin است. این ماده شیمیایی به طور طبیعی توسط بدن انسان تولید می‌شود تا چرخه روز و شب بدن کنتترل شود.

در حال حاضر قرص هایی در بازار وجود دارد که مبنای عملکرد آنها نیز استفاده از ملاتونین است با این حال استفاده بیش از حد از این ماده در چنین قرص‌هایی موجب بروز عوارض جانبی خطرناکی در بدن می‌شود. بر اساس برآوردهای صورت گرفته، سطح ملاتونین موجود در این قرص‌ها ۱۰ تا ۱۰۰ برابر مقدار مورد نیاز بدن است.

اما در اسپری جدید خواب از میزان بسیار اندکی از این ماده استفاده شده است تا خطری متوجه سلامت فرد استفاده کننده نشود.

عملکرد این اسپری در نوع خود جالب توجه است. ملاتونینی که از این طریق به سمت پوست اسپری می‌شود به آرامی بر روی لایه خارجی آن نشسته و به تدریج در پوست نفوذ می‌کند.

البته شرکت سازنده هشدار داده که به منظور جلوگیری از بروز هر خطری برای بدن در طول شبانه روز نهایتا ۸ بار بر روی پوست اسپری شود.

هر بطری این اسپری جدید ۱۵ دلار قیمت دارد و حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین به عنوان قاتل اختلالات خواب است. ابداع کنندگان این فناوری جدید اعلام کرده‌اند که از هر بطری تا یک ماه می‌توان استفاده کرد.

این اسپری که توسط شرکتی در آمریکا تولید شده به تازگی وارد بازار شده است.


مهر
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"