کد خبر: ۲۹۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : از اواخر هفته گذشته تا کنون اغلب سهام گروه خودرویی درصف خرید قرار گرفته و عمده سهام شرکتها با افزایش تقاضا روبرو شده است که در آینده افزایش در قیمت سهام گروه خودرویی و خنثی سازی روند منفی یکی دو هفته گذشته را موجب خواهد شد.

سهام شرکتهای خودرویی با صف خرید و افزایش تقاضا مواجه شد

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : از اواخر هفته گذشته تا کنون اغلب سهام گروه خودرویی درصف خرید قرار گرفته و عمده سهام شرکتها با افزایش تقاضا روبرو شده است که در آینده افزایش در قیمت سهام گروه خودرویی و خنثی سازی روند منفی یکی دو هفته گذشته را موجب خواهد شد.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در یکی دو هفته اخیر بازار سهام شرکتهای خودرویی تعریف چندانی نداشته است به طوری که حدود 15 درصد افت قیمت را در نمادهای گروه خودرویی شاهد بودیم که برمی گردد به بدبینی که نسبت به بازار سرمایه وجود داشت.

وی  تصریح کرد : در هفته ای که گذشت اغلب کسانی که به بازار سرمایه و روند مذاکرات هسته ای بدبین بودند سهامشان را جهت فروش عرضه کردند اما خوشبختانه با اخبار مثبتی که به بازار سرمایه ارائه شد و گزارشات نه ماهه شرکتها ، نتیجه خوبی را داشت به طوری که  پیش بینی از سودآوری سال آتی که اغلب روند رو به رشدی را نشان می دهد موجب شد تا نقدینگی که در چند روز گذشته از بازار سرمایه خارج شده بود در یکی دو روز گذشته به بازار سرمایه تزریق می شود .

وی گفت : اخبار سیاسی مثبتی که به بازار سرمایه سرایت کرد و روند نزولی نرخ دلار و همچنین ارزش جهانی یورو همه اینها در کل موجب گردید تغییرات مثبتی در  تراز ارزی کشور اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت : کاهش بهای نفت نیز می تواند بر صنایع پایین دستی تاثیر گذار بوده و تاثیر مثبتی بر صنایعی بگذارد که مواد اولیه  آنها محصولات نفتی ، پتروشیمی و پالایشی است و می تواند در بلند مدت باعث کاهش در بهای تمام شده تولید و افزایش سود آوری و بالا رفتن حاشیه  سود شرکتها شود.

وی افزود : همچنین موضوع دیگر تصویب بودجه توسط نمایندگان مجلس در یکی دو هفته اخیر است که باز هم در اینها نیز شاهد تخفیفات خوبی در صنایع پتروپالایشی و صنعت فلزات اساسی و همچنین رقابت پذیری برای گروه خودروهستیم که همه اینها می تواند اثرات مثبتی در بازار سرمایه خصوصا گروه خودرویی بگذارد که تاثیر پذیر از حمایت های دولتی و نهادهایی است که می توانند بر سودآوری شرکتها تاثیر بگذارد.

وی گفت : موضوع دیگر افزایش تعرفه واردات خودرو کیفی سازی محصولات خوودرویی و بالطبع آن افزایش تولید در نمادهایی گروه خودرویی که در دستور کار قرا ر دارد که همه اینها می توانند اثر بسیار خوشایندی را در روزهای پایانی سال روزهای خوشی را برای بازار سرمایه ترسیم کنند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تصریح کرد : جریان دیگری که خیلی مهم است بحث تعدیل هایی است که پی در پی در نماد گروه  ایران خودرو رخ می دهد به طوری که هر چند ساعت یکبار یک تعدیل 10 تا 20 درصدی را در آمدزایی شرکتهای ایران خودرو و شرکتهای وابسته و زیان ده را شاهدیم که به تدریج از زیان خارج می شوند به طوری که نماد  ایران خودرو نسبت به ابتدای امسال حدود 218 درصد افزایش در آمد پیش بینی شده را داشته که خود می تواند اخبار خوشایندی است و باعث امید به سودآوری در روزهای آتی و افزایش در تولید سهامداران گروه خودرو و قطعات سرمایه گذاری خواهد شد.

شیخی افزود : تمایل شرکتهای خارجی جهت سرمایه  گذاری در شرکتهای بورسی ایرانی است و علت آن هم بهای بسیار پایین سهام شرکتهای بورسی است و موقعیت استراتژیک ایران با توجه به اینکه 4 الی 5 کشور که تامبن کننده و مصرف کننده قطعات خودرویی خارجی هستند باعث شده که خودروسازان خارجی نگاه ویژ ه ای را به صنعت خودرو ایران داشته باشند و به دنبال تصاحب سهام های گروه خودرویی باشند.

وی اظهار داشت : خو.شبختانه آینده بسیار خوبی برای اقتصاد ایران و سهام گروه خودرویی متصور هستیم و عمده دلیل آن هم بهای بسیار پایین  سهام این گروه و سرمایه گذاری شرکتهای خارجی است.

وی گفت : کاهش در بهای تمام شده تولید و دسترسی به منابع تولید و نیروی انسانی ارزان امید به آینده صنعت خودرو را  بسیار افزایش داده و  پیش بینی می شود که در سال های آتی صنعت خودرو ایران به عنوان  قطب خودروسازی در خاورمیانه مطرح شود.

وی افزود : امروز کسانی که در بازار سرمایه هستند با تحلیل وارد شدند و اطلاع دارند که آینده شرکتهای بورسی من جمله گروه خودرویی  رو به رشد است لذا با اعتماد به شرکتهای بورسی سرمایه گذاری در شرکتهای بورسی می کنند.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"