کد خبر: ۲۹۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
ایرنا: کمیته بین المللی پارالمپیک ( IPC) اعلام کرد رشته ورزشی تکواندو از سال 2020 به بازیهای پارالمپیک اضافه و رشته های قایقرانی و فوتبال هفت نفره حذف شدند.

به گزارش فدراسیون تکواندو، این تصمیمات درجلسه اخیر IPC در ابوظبی اتخاذ شد و دو رشته فوتبال و قایقرانی به دلیل نداشتن حداقل معیارهای لازم برای حضور در این بازی ها کنار گذاشته شدند.

سال گذشته اعلام شده بود که بدمینتون نیز برای اولین بار به بازی های پارالمپیک اضافه خواهد شد.

براساس قوانین تنها ورزش های گروهی که به صورت مداوم در 24 کشور و سه منطقه عضو کمیته بین المللی پارالمپیک انجام می شوند ، در مسابقات پارالمپیک حضور می یابند.

برای ورزش های انفرادی نیز حداقل این رشته باید در 32 کشور به صورت مداوم انجام شوند.

رییس کمیته بین المللی پارالمپیک از 24رشته ورزشی که برای حضور دربازی های پارالمپیک توکیو 2020 درخواست دادند ، قدردانی کرد و به 22 رشته ورزشی که در این بازی ها حضور خواهند داشت، تبریک گفت.

وی افزود: کمیته بین المللی پارالمپیک برای گرفتن این تصمیم ها مطالعات زیادی را انجام داده است و تمامی رشته ها مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

رییس فدراسیون جهانی تکواندو نیز از حضور این رشته ورزشی در بازی های پارالمپیک 2020 اظهار خرسندی کرد و افزود:ما همیشه سعی کردیم که تکواندو ورزشی برای همه باشد. حضور در بازی های پارالمپیک به ما کمک می کند تا افراد بیشتری درارتباط با این رشته باشند.

تکواندو و بدمینتون از بین 9 رشته ورزشی جدید انتخاب شدند. دوچرخه سواری، قایقرانی کانو، فوتبال پنج نفره، جودو و شمشیربازی روی ویلچر باز هم در بازی های پارالمپیک حضور خواهند داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"