کد خبر: ۲۹۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

 قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: 3 لیست و فهرست از مواد دارویی که جنبه اعتیادآور دارند به تصویب نهایی رسیده است، اعلام خواهند شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا جزینی در مراسم تودیع و معارفه دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان افزود: مبارزه با مواد مخدر نیازمند تسهیلات فراوان و برنامه‎ریزی پیچیده است و ایران به خاطر مواجهه با برخی از تهدیدات از جمله کشور افغانستان نیازمند مانور دادن بیشتری روی بحث اعتیاد است.

وی بیان کرد: افغانستان در سال 2014، 7 هزار تن مواد مخدر در 224 هزار هکتار از 24 ایالت تولید کرد و در سال 2015 نیز میزان کشت و تولید مواد مخدر در این کشور افزایش داشته است.

جزینی اضافه کرد: در 10 ماهه گذشته 530 تن مواد مخدر در کشور کشف شد و طی 1500 عملیات، 300 هزار نفر دستگیر شدند که 60 هزار از آنها افراد معتاد و 227 هزار نفر دیگر تولیدکنندگان خرد بودند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: همچنین 35 میلیون قرص و آمپول و 1700 کیلوگرم شیشه در 10 ماهه گذشته در سطح کشور کشف و 230 کارگاه شیشه منهدم شد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورتصریح کرد: تبعاً در این مدت بیش از 500 تن مواد مخدر در کشور مصرف شده که با استراتژی‎های متوازن باید با آنها برخورد کرد.

جزینی یادآور شد: در هشت ماهه گذشته بر اثر عوارض استفاده از مواد مخدر، 2000 نفر فوت شدند که 200 نفر از آنها زنان بودند .

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: 89 درصد مراکز غیرمجاز درمانی در سراسر کشور ساماندهی یا پلمپ شدند که در لرستان 10 مرکز غیرمجاز درمانی وجود داشته که باید نسبت به ساماندهی آنهاهر چه سریعتر اقدام کرد.

به گفته جزینی، خط مشاوره ملی اعتیاد(9628) فعال بوده و آمارها نشان داده که 120 درصد ارتباط مردم با این خط افزایش افزایش یافته و 83 درصد از این افراد زن و 84 درصد آنها غیرمصرف کننده هستند.

وی تصریح کرد: 2100 سمن در سطح کشور وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

جزینی از اعطای تسهیلات 5 تا 10 میلیون تومانی به بهبود یافتگانی که نیازمند حمایت اجتماعی و اشتغالزایی نیازمند هستند، خبر داد و اضافه کرد: برخورد با عطاری‎ها نیز طی چند ماهه گذشته در دستورکار قرار گرفته است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"