کد خبر: ۲۹۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

ضرورت وجود ضوابطی مشخص جهت نمایندگی های واردکننده خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : کنترل واردات خودرو و انحصار در واردات دو مقوله جدا از هم هستند و باید در بررسی و نظارت مورد تفکیک قرار گیرند.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،با اشاره به لزوم توجه به کارکرد اصلی تعرفه واردات افزود : باید تعرفه واردات خودرو به عنوان ابزار کنترلی در جهت بهبود کیفیت ، ارائه خدماتبهتر و رفتن به سمتی که خودرو داخلی بتواند جایگزین واقعی خودروهای خارجی شود مورد اهتمام و توجه قرار گیرد.

وی گفت : در صورتی که هدف اساسی از تعیین تعرفه واردات خودرو محقق شود و خودروسازان داخلی حیاتتولید و گردش مالی شان را در گرو حضور رقیبی چونتعرفه واردات بدانند مسلما تحول اساسی را در صنعتخودرو شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه به آیین نامه جدید واردات خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : هر چند تعرفه واردات در شرایط کنونی موضوع مهمی است اما موضوع دیگری که در جریانواردات باید مورد توجه قرار گیرد واردات خودرو توسط افراد و شرکتهای مجاز است که باید بر اساس ضوابط و مقررات تعریف شده ای صورت گیرد زیراچنانچه هر بازرگان و واردکننده ای بنا به ارتباطاتی که دارد خودرو وارد کند بی نظمی و هرج و مرج  در بازار خودروهای وارداتی بوجود خواهد آمد و موجب مشکلاتی چون فرارهای مالیاتی شده و در نهایت بر روند تولید خودروهای  داخلی تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده بویر احمد و دنا در خانه ملت تصریح کرد : مسلما واردات خودرو توسط نمایندگی ها و بر اساس ضوابط تعریف شده ، منطقا اقدام درستی است و موجب می شود که واردکننده خودرو مسئولیت کاری که انجام می دهد را بپذیرد.

زارعی افزود : قطعا مصوبه جدید واردات خودرو موجب می شود که واردات خودرو ساماندهی شود و خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی که از مسائل مهم در واردات و فروش خودرو است حل شود.

وی گفت : مسلما آیین نامه جدید واردات و ورود خودرو توسط نمایندگی ها تا حدودی واردات خودرو محدود خواهد شد اما برای واردات خودرو توسط نمایندگی ها نیز باید برنامه و ضوابط خاصی تدوین و تعریف شود.

وی اظهار داشت : البته بحث تعرفه واردات به عنوان ابزاری برای رفتن به سمت کیفیت خودروهای داخلی وخدمات بهتر و جایگزینی خودروهای داخلی به جای هر گونه خودروهای واراتی و ایجاد بازار رقابتی در بازارهای اطراف هدف ومقوله ای جدا در خصوص  میزان واردات خودرو به کشور است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"