کد خبر: ۲۹۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

سرمایه گذاران صنعت فولاد را رها نکنند

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از خط تولید فولاد آلیاژی در مجتمع فولاد شاهین بناب گفت: ظرفیت ذوب فولاد به ۵۵ میلیون تن در سال افزایش می یابد.

نعمت زاده در این مراسم، ظرفیت فعلی ذوب فولاد کشور را 17میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با تکمیل چند طرح نیمه تمام و در دست اجرا، ظرفیت ذوب فولاد تا 10 سال آتی به 55 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

وزیر صنعت با بیان اینکه در عرصه صنایع فولادی در ابتدای خط قرار داریم و بخشی از تولیدات به صورت خام صادر می شود، بر ظرفیت سازی برای فراوری محصولات این عرصه با هدف افزایش ارزش افزوده تاکید کرد.

وی ظرفیت بالای بخش نورد صنایع فولادی و متناسب نبودن آن با حوزه هایی همچون استخراج سنگ آهن و ذوب را مهمترین عامل  خالی ماندن ظرفیت بخش نورد صنایع فولادی ارزیابی کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت صنایع نورد فولادی را 33 میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت: این میزان حدود 2 برابر ظرفیت ذوب فولاد است و این باعث شده است که نتوانیم از ظرفیت عظیم ایجاد شده در صنعت نورد بهره کافی ببریم.

وی کاهش قیمت جهانی فولاد را یکی از مشکلات اصلی فعالان این عرصه بیان کرد و افزود: این موضوع ناشی از رکود نسبی بازارهای جهانی و کاهش قیمت انرژی ناشی از کاهش قیمت نفت است.

وی از سرمایه گذاران صنعت فولاد خواست با دید گسترده و وسیع به ارزیابی شرایط آتی این صنعت بپردازند و صحنه تولید و صنعت را رها نکنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"