کد خبر: ۲۹۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

افزایش قیمت خودرو در سال آینده اجتناب ناپذیر است

به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : با توجه به افزایش نرخ تورم و تغییر عوامل موثر در تولید ، افزایش قیمت خودرو در سال آینده اجتناب ناپذیر است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با ابراز بی اطلاعی از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت شرکتهای خودروساز به شورای رقابت اظهار داشت : از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت خودرو توسط شرکتهای خودروساز به شورای رقابت اطلاعی ندارم.

وی تصریح کرد : هر چند شورای رقابت باید هر سه ماه تورم بخشی سه ماهه را در فرمول قیمت گذاری خودروها اعمال نماید اما متاسفانه تاکنون این مساله توسط شورای رقابت مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس شورای رقابت در خصوص محاسبه تورم بخشی در فرمول قیمت گذاری خودروها ، اظهار داشت : البته بنا به اظهارات دکتر شیوا ، رئیس شورای رقابت، تورم بخشی یک ساله سال 93 را در اردیبهشت ماه سال آینده به یکباره در فرمول قیمت گذاری محاسبه خواهد شد.

وی با توجه به اجتناب ناپذیر بودن افزایش قیمت خودرو در سال آینده تصریح کرد : قطعا در سال آینده با توجه به تورم بخشی یک ساله سال 93 و افزایش مالیات بر ارزش افزوده از 8 درصد به حداقل 9 درصد و افزایش نرخ بیمه شخص ثالث ناشی از افزایش نرخ دیه و افزایش دستمزد کارگران و کارکنان کارخانجات تولیدی و افزایش مواد اولیه تولید خودرو ، قیمت خودرو افزایش می یابد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در توضیح بیشتر این مساله اظهار داشت : مثلا در یک خودرو 30 میلیون تومانی به خاطر یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده ،300 هزار قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"