کد خبر: ۲۹۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

یک بام و چند هوای قیمت خودرو

 

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، عملکرد خوروسازان را در سال جاری قابل دفاع دانست و گفت : در سال جاری با وجود  تحریم های داخلی و خارجی و مشکلاتی که برای تامین قطعات خارجی وجود داشت رشد خوبی در حوزه تولید خودرو صورت گرفت که این نشان از عملکرد مثبت و قابل دفاع خودروسازان دارد.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : خوشبختانه در سال جاری شرکتهایی مانند شرکت ایران خودرو در طراحی و تولید بسیاری از قطعات مهم و اساسی در داخل به خودکفایی رسیدند که این همت و تلاش نشان از عملکرد خوب این شرکت در حوزه صنعت خودرو کشور دارد.

وی تصریح کرد : البته امسال به نظر می رسد سال سختی برای مصرف کنندگان بود و این به جهت کیفیت تولیدات داخلی است که همچنان کاستی هایی در این بخش وجود دارد به همین جهت معتقدم در حوزه کیفیت و خدمات پس از فروش همچنان عملکرد خوبی وجود ندارد و باید در این راستا در سال 94 تلاش بیشتری شود .

وی گفت : امید است در سال آینده در حوزه کیفیت و تنوع در تولید بتوانیم به سطح قابل قبولی دست یابیم که رضایتمندی مشتریان را در بر داشته باشد.

وی در ادامه به مساله قیمت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : متاسفانه در موضوع قیمت خودرو، یک بام و دو هوا که نه بلکه چند هوا را شاهدیم خودروهای داخلی که مشمول قیمت گذاری و دخالت شورای رقابت است اما نسبت به قیمت بسیاری از خودروهای بی کیفیت چینی و یا حتی خودروهای لوکس خارجی نه تنها حساسیتی وجود ندارد بلکه  شورای رقابت هیچ تلاشی برای کنترل قیمت آنها ندارد.

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : قطعا در این جریان متضرر اصلی مصرف کنندگان هستند در حالی که سودی نیز نصیب خودروسازنمی شود.

بیاتیان افزود : متاسفانه روند غلط موجود در قیمت گذاری ،گپی را در قیمت تولیدات داخلی ایجاد کرده که عملا سود آن به جیب دلالان و واسطه می رود بنابراین شورای رقابت در این شرایط یا باید برای کلیه خودروهای داخلی و خارجی قیمت گذاری کند که با توجه به تنوع محصولات داخلی و خارجی قطعا نیازی به قیمت گذاری شورای رقابت نیست به همین جهت باید شورای رقابت از دخالت در قیمت گذاری خودرو کنار رود تا  بازار و مصرف کننده تعیین کننده قیمت خودرو باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"