کد خبر: ۲۹۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک را محل تبادل افکار و ارائه آخرین یافته های علمی در حوزه حمل و نقل ترافیک خواند.

هدف ما نظم بخشیدن به ترافیک شهر تهران است

به گزارش خبر خودرو ، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک را محل تبادل افکار و ارائه آخرین یافته های علمی در حوزه حمل و نقل ترافیک خواند.

مهندس تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص خروجی این همایش و مثمر ثمر بودن این کنفرانس به خبرنگار ما گفت: اصولا قرار نیست این گونه کنفرانس ها زود بازده باشند ، در کنفرانس هایی از این گونه تولید علم و دانش و عرضه آنچه در طول یک دوره تحقیقاتی به دست آمده است عرضه می شد. آنچه که ما در این کنفرانس به دنبال آن هستیم این است که جامعه متخصصین ترافیک کشور و علوم مرتبط با ترافیک در کنار هم جمع شوند و آخرین یافته های خود را ارائه دهند ،تا متناسب با آنچه که به دست می آید ما بتوانیم کاربست های اجرایی را برای این قبیل موضوعات ایجاد کنیم.

وی افزود: بسیاری از کارهای بزرگی که طی چند سال گذشته در شهر تهران شاهد به اجرا در آمدن آنها بوده ایم دستاورد کنفرانس سالهای گذشته است. شاید اگر در گذشته صحبتی از حمل و نقل انسان محور در مقابل حمل و نقل خودرو محور می شد برای خیلی از عزیزان واژه نا آشنایی به نظر می رسید اما در این کنفرانس این موضوع به صورت جدی مطرح شده است و یا اگر در ارتباط با موضوع ITS ،سیستم های هوشمند حمل و نقلی بررسی انجام گیرد دیده می شود در همین چند کنفرانس گذشته با تاکید بر این موضوع به عنوان یک نیاز و راهکار مورد توجه متخصصین قرارگرفته بر این اساس دیده می شود در حوزه اجرا هم کارهای موثری شکل گرفته است و در دستور کار مدیریت شهرداری تهران و سایر شهرهای کشور قرار گرفته و نتایج آن دیده می شود.بنابر این این کنفرانس هم محل تبادل افکار و هم محلی برای ارئه آخرین دستاورد های علمی در حوزه ترافیک است و همچنین فرصتی است برای شناخت موضوعاتی که از مطالعات کتابخانه ای قابلیت یک کاربست اجرایی را پیدا می کنند.

وی در ادامه افزود،یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش تبادل تجربیات و یافته های علمی است. قطعا محققین و دانش پژوهان ایرانی حرف های زیادی برای گفتن دارند. به گونه ای که بسیاری از مهمانان خارجی این کنفرانس بیان داشتند مطالعات پایه ای تحقیقات و مطالعات ارزشمندی در ایران انجام شده و قابل استفاده در کشورهای دیگر است و متقابلا ما بر اساس آنچه ارائه شده به یافته های جدید دست پیدا کرده ایم که به نظر این تبادل دیدگاه های علمی بسیار موثر می باشد.

مهندس تشکری هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد:در این کنفرانس مهمانان زیادی از 15 کشور دنیا شرکت کردند . محققین و پژوهشگران مقالات خوود را به این کنفرانس ارسال کردند و 13 شخصیت برتر و برجسته علمی نیز در این کنفرانس سخنرانی نمودند و در کارگاههای آموزشی به بحث و تبادل نظر پرداختند . این افراد با حضور خود در این همایش یک ارتباط دو سویه را برای تبادل تجربیات فراهم نمودند.

وی در خصوص همکاری مشترک کنفرانس بین المللی حمل و نقل ترافیک مادرید و ایران گفت: مهمانان ارزشمندی از کنفرانس حمل و نقل مادرید در این همایش  حضور داشتند که برای اولین بار با کنفرانس ایران تجمیع شدند و سخنرانان و پژوهشگرانی که در کنفرانس مادرید مقالاتی را ارائه کرده بودند نیز در این همایش حضور پیدا کردند و مقرر گردید در سال آینده بصورت متقابل پژوهشگران ایرانی در کنفرانس مادرید سخنرانی های علمی خود را ارائه دهند . این همکاری یک فرصت بسیار مناسب برای کسب تجربه ای ارزشمند است که در اثر تلاش ها و زحمات محققین داخل و خارج کشور برای حل مشکلات مردم حاصل شده است.

وی در ارتباط با طرح های جدید در حال اجرای شهرداری تهران به خصوص ایجاد کمپین آسمان آبی و زمین پاک افزود: یکی از رویکردهای اصلی شهرداری تهران که از نیمه دوم سال شروع شده است موضوع کمپین آسمان آبی و زمین پاک و طرح خط سفید به عنوان زبان هدایت است.با اجرای این طرح ما به دنبال نظم بخشیدن به ترافیک شهر تهران هستیم.امروزه بسیاری از زیر ساخت ها در شهرداری تهران انجام شده است اما وضع انضباط ترافیک ما در شهر نمره قابل قبولی ندارد.ما باید تلاش کنیم تا با ارتقاء آموخته ها و دانش شهروندی  و همچنین دانش ترافیکی ، بتوانیم نظم و انضباط را که محصولش ایمنی و آرامش جامعه است را به ارمغان بیاوریم که این کار مستلزم همکاری ما با شهروندان عزیز است.

وی در خصوص سیستم های کنترلی حمل و نقل شهر و سیستم های هوشمند گفت:سیستم های هوشمند حمل و نقل ترافیکی ابزارهایی هستند برای کنترل بهتر جریان ترافیک و نظم بخشیدن به ترافیک شهر تهران،دوربین های اندازه گیری از قبیل GPS ، بلوتوث و سیستم های پردازش تصویری و بسیاری از تجهیزاتی که امروز در شهر تهران به کار گرفته برای این است که دقت ما را در کنترل ترافیک افزایش دهد.

وی گفت:در حال حاضر در تهران علاوه بر اینکه محدوده طرح ترافیک به دوربین های پردازش تصویری مجهز شده اند ، بسیاری از بزرگراهها نیز به دوربین کنترل سرعت و تقاطع ها به دوربین عبور از چراغ قرمز تجهیز شده اند .همچنین ما در سال آینده دوربین های محدوده زوج و فرد را نیز در دستور کار خود داریم. نتایج استفاده از این سیستم ها نظم و اتقاء ایمنی و جلوگیر از تخلفات و به عبارتی مسئولین نمادین متخلفی با کنترل دقیق از طریق این سیستم ها خواهد بود.

وی در پایان صحبتهای خود اشاره نیز به افتتاح تعدادی خط متروی جدید در خط شماره 3 متروی تهران داشته و تاکید کرد در روزهای پایانی سال و یا ابتدایی سال آینده شاهد افتتاح نیمه شمالی خط 3 مترو نیز خواهیم بود که یکی از اقدامات بسیار تعیین کننده در مسائل ترافیکی شهر تهران خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"