کد خبر: ۲۹۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازی ایران در چند سال گذشته جزر و مد های زیادی را پشت سر گذاشته است اما در سال جاری با توجه به مشکلات زیادی که وجود داشت باید به خودروسازان نمره قبولی داد.

نمره قبولی خودروسازان در سال 93

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازی ایران در چند سال گذشته جزر و مد های زیادی را پشت سر گذاشته است اما در سال جاری با توجه به مشکلات زیادی که وجود داشت باید به خودروسازان نمره قبولی داد.

ناصر عاشوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به اینکه وجود بخش مهمی از اشتغال کشور در صنعت خودرو افزود : شاید نتوان در این شرایط نمره خیلی بالایی  به لحاظ کمی و کیفی به خودروسازان داد اما با توجه به اینکه شرایط کسب و کار و فعالیت در این صنعت شرایط معمولی نبود و وضعیت و شرایط  شکننده ای حاکم بود باید به خودروسازان در سال جاری نمره قبولی داد .

وی تصریح کرد : خوشبختانه خودروسازان در یکی دو سال اخیر هم در جریان نوسانات نرخ ارز و هم  با افزایش نرخ حامل های انرژی ، دستمزد و قیمت تمام شده و سایر هزینه ها توانستند مقاومت کرده و روی پای خودشان بیاستند .

وی تاکید کرد :  خودروسازان در شرایط کنونی باید به دنبال کسب سهم بیشتری از بازارهای منطقه ای و جهانی باشند زیرا به تدریج بازار داخل اشباع شده و موجب خواهد شد تا مازاد نیاز داخل بر روی دست شرکتها باقی بماند .

وی گفت : در صورت افت فروش شرکتها ، مشکلات جدی برای خودروسازان ایجاد شده و شرکتها به منظور جلوگیری از خواب سرمایه ناگزیر به کاهش تولید شوند.

وی اظهار داشت : در صورتی که  خودروسازان با بازاریابی مناسب ، قراردادهایی را در این جریان تنظیم و سپس اقدام به تولید خودرو کنند مسلما می توانند رونق بیشتری به تولید دهند.

نماینده  فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیر یا زود باید به بازار تجارت جهانی پیوست ،خاطر نشان کرد :  البته در صورت عدم توجه به این موضوع خودروسازان در رقابت جهانی با مشکل مواجه خواهند شد به همین جهت باید نسبت باید نسبت به چابک سازی در این بخش اقدام کنند و در این راستا دولت و مجلس  نیز  با وجود محدودیت برای اختصاص منابع همچنان از این صنعت حمایت نموده و در سال آینده نیز این حمایت ها را ادامه دهند.

عاشوری در ادامه به افزایش تعرفه واردات خودرو در سال 94 اشاره کردو  گفت : تعرفه ابزار قانونی دولت برای تنظیم و مدیریت بر بازار است تا بر اساس نیازها و تولیدات داخلی بتواند بر این بازار نظارت داشته باشد است بنابراین باید همه این پکیج را به طور کامل دید و نمی تواند یک سویه در خصوص این اقدام دولت و افزایش تعرفه واردات خودرو اظهار نظر و قضاوت نمود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"