کد خبر: ۲۹۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

مهر: علی ربیعی در ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری های نادر که امشب در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بسیاری از بیماران به خصوص بیماران ژنتیک، درگیر نوعی از عدم زیست اجتماعی مناسب هستند که در این باره هم جامعه و هم دولت مسئول است بنابراین باید درباره مسئولیت‌های اجتماعی بیشتر صحبت کنیم.

وی، یکی از کارهای دولت را سهولت کار بیماران دانست و افزود: متاسفانه خانواده‌ها و جامعه هنوز برای زیست بیماران آمادگی لازم را ندارند. در حالی که این مسئله به یک فرهنگ سازی نیاز دارد تا خانواده‌ها و سازمان های ثانوی به خصوص در مواجهه با بیماران نادر، بهتر عمل کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به صدور دفترچه بیمه برای افراد فاقد پوشش بیمه ای در کشور، به اجرای برنامه غربالگری اشاره کرد و گفت: باید بیماری هایی که شیوع کم ولی مرگ و میر بالایی دارند را تحت پوشش بیشتری قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه ۸۰ درصد علت بروز بیماری های نادر مسائل ژنتیکی است، بر گسترش بیمه ای آزمایش های ژنتیک تاکید کرد و افزود: مشاوره‌های قبل از ازدواج نیز به بیمه متصل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به محدود بودن منابع در نظام سلامت، از پوشش بیمه ای ۸ میلیون نفر فاقد بیمه در کشور خبر داد و گفت: بعد از این جهت گیری‌ های ما به سمت پیشگیری از بیماری ها خواهد بود. بنابراین، از نهادهای اجتماعی مانند بنیاد بیماری های نادر بیشتر حمایت خواهیم کرد تا بیماران راحت تر زندگی کنند و افراد کمتر بیمار شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"