کد خبر: ۲۹۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

تسنیم: منابع رسانه‌ای یمن خبر دادند که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که به عدن واقع در جنوب یمن رفته است، در آنجا با سفیر عربستان در این کشور دیدار کرد.

به گفته منابع رسانه‌ای سفیر عربستان هادی را در جریان تحرکات ریاض برای حمایت از رئیس جمهور مستعفی یمن قرار داده است و دو طرف موضوع انتقال محل گفت‌و‌گوها از صنعاء پایتخت این کشور را بررسی کرده‌اند.

در همین رابطه سفیر عربستان با تاکید بر حمایت کشورش از منصور هادی افزود که هادی از مشروعیت قانون اساسی در یمن برخوردار است.


رییس جمهوری مستعفی یمن از حزب کنگره اخراج شد

حزب کنگره ملی یمن با تاکید بر عدم انتقال گفت و گوها به خارج از پایتخت، اعلام کرد که عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی یمن، دیگر هیچ سمت سازمانی در این حزب ندارد و هرگونه تعامل با وی غیرقانونی است.

منابع آگاه از احتمال تشکیل شورای ریاستی بر اساس مقررات اعلامیه قانون اساسی خبر می‌دهند تا از اجرا شدن طرح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تقسیم یمن از طریق مشروعیت بخشیدن به عبد ربه هادی جلوگیری کنند.

منابع یمنی نیز خاطرنشان کردند که رایزنی هایی با علی ناصر محمد، رییس جمهوری سابق یمن جنوبی برای پذیرش شورای ریاستی انجام شده و درهمین حال از سوی دیگر کویت نیز تصمیم دارد به همراه قطر، امارات و عربستان سفارت خود را به عدن منتقل کند.

این در حالی است که وزارت خارجه بحرین امروز اعلام کرد که سفیر این کشور کار خود را در عدن کار خود را آغاز کرده است.


شروط منصور هادی برای بازگشت به گفت‌و‌گوها

رئیس جمهور مستعفی یمن برای بازگشت به گفت‌و‌گو بین گروه‌های سیاسی این کشور شروطی را تعیین کرده که از جمله آنها این است که انصارالله سلاح خود را تحویل دهد.

منصور هادی همچنین شرط دیگر خود را تبدیل انصارالله به یک حزب مدنی و خروج این جنبش از تمامی موسسات دولتی اعلام کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"