کد خبر: ۲۹۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

تسنیم: یکی از سناتورهای دموکرات آمریکایی که از حامیان سرسخت تشدید تحریم‌ها علیه ایران است از گروهک منافقین برای فعالیت‌های انتخاباتی‌اش کمک مالی دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اینترسپت، "رابرت منندز" سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی یکی از مشهورترین سناتورهای آمریکایی است که در روند انتخابات کنگره در سال 2012 از کمپین‌های حامی اسرائیل کمک مالی دریافت کرده است.

وی همچنین یکی از پیشروترین سناتورهای دموکرات در پیگیری تشدید تحریم‌ها علیه ایران بوده است.

منندز به‌همراه "مارک کرک" سناتور جمهوری‌خواه ایالت ایلینوی از معروف‌ترین دریافت کننده‌های کمک مالی از سازمان‌های حامی اسرائیل در آمریکا به شمار می‌آیند و این دو سناتور نیز همواره حامی تشدید فشارها علیه تهران بوده‌اند.

اما به‌تازگی مشخص شده است که منندز یکی از مهمترین دریافت کنندگان کمک مالی از کسانی است که روابط نزدیکی با سازمان مجاهدین خلق [منافقین] دارند. این سازمان تا همین اواخر در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داشته است.

جزئیات نشان می‌دهد که منندز که ریاست کمیسیون روابط خارجی سنا را به‌عهده دارد از جولای 2013 تا ژانویه 2014 و حدود شش ماه مانع از اجرایی شدن توافق آمریکا با دولت عراق برای تحویل 24 بالگرد تهاجمی آپاچی شد و دلیل آن را ارتباطات "نوری المالکی" نخست وزیر سابق عراق با ایران دانسته بود.

بر اساس گزارش‌ها منندز بیش از 25هزار دلار کمک از کسانی دریافت کرده که روابط تنگاتنگی با سازمان مجاهدین خلق دارند. البته منندز حدود 300هزار دلار از سازمان‌های حامی اسرائیل کمک مالی دریافت کرده است.

منندز چندی پیش گفته بود توافق هسته‌ای نهایی با ایران حساس است چون وی و "مارک کرک" سناتور جمهوری‌خواه ایلینوی، تأکید کرده‌اند که در صورتی که توافق احتمالی برنامه هسته‌ای ایران را از بین نبرد، به‌کمک کنگره اقدام قاطعی انجام خواهند داد.

منندز در ادامه گفت: ایران هسته‌ای تهدیدی برای منافع ملی و امنیتی آمریکا به شمار می‌آید. این تهدیدی برای تمامی متحدان ما در منطقه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"