کد خبر: ۲۹۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : طی روزهای اخیر نیز سهام گروه خودرو نیز همچنان بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشته اما نکته مهم عدم بازدهی این صنعت است که برای سرمایه گذاران ناخوشایند بوده است.

سهام گروه خودرویی در کف قیمتی خود قرار گرفت

 

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : طی روزهای اخیر نیز سهام گروه خودرو نیز همچنان بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشته اما نکته مهم عدم بازدهی این صنعت است که برای سرمایه گذاران ناخوشایند بوده است.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه خودرویی موجب شده که همچنان سهام این گروه برای سرمایه گذاران جذابیت خرید داشته باشد.

وی تصریح کرد : از سویی در جریان این بازار فروشنده نیز اقدام به فروش می کند در واقع به نوعی تقابل دیدگاه بین بدبینی و خوشبینی در گروه خودرویی وجود دارد البته امکان اینکه این مساله درست شود وجود دارد اما باید دولتمردان نیز تلاش بیشتری کنند یا مذاکرات کنسل شود و یا اینکه به نقطه برسد که شرکتها بتوانند بر اساس دیدگاه آتی تصمیم بگیرند.

وی اظهار داشت : در حال حاضر شرایط ابهامی بر بازار بورس حاکم است و در شرایط ابهام نیز نمی توان هیچ گونه تصمیمی گرفت و هر تصمیمی منجر به ضرر خواهد بود.

وی تاکید کرد : پیش بینی می شود در روزهای آتی شاهد روزهای خوبی برای بازار بورس باشیم و چنانچه این پیش بینی تحقق نیابد آن زمان باید برای واقعیات و کلیات اقتصاد کاری کرد.

این کارشناس ارشد بازار بورس در ادامه گفت : هم اکنون سهام اغلب گروهها من جمله گروه خودرویی در کف قیمتی قرار دارد.

شیخی همچنین به ابهام در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت : مساله مهم در شرایط کنونی ابهام اساسی حاکم بر بازار سرمایه است که ناشی از خوشبینی و بدبینی های افراطی به آینده مذاکرات هسته ای است که یکی از اصلی ترین فاکتورهای تاثیر گذار بر بازار سرمایه است.

وی با توجه به تاثیر مسائل سیاسی بر وضعیت بورس اوراق بهادار گفت : گشایشات بین المللی از مواردی است که بر صنعت خودرو و سهام شرکتها تاثیر بسیاری دارد بنابراین در صورت توافقات هسته ای شاهد ورود خیل عظیم سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

وی همچنین به انعکاس خبرهای مثبت از بازار بورس پرداخت و اظهار داشت : خبرهای بسیار مثبتی از سودآوری شرکتهای بورسی در حال انتشار است به طوری که قریب به 65 درصد شرکتهای بورسی در آمد سال مالی شان را با رشد به بازار اعلام کردند.

وی افزود : البته در روزهای آتی شاهد روند افزایش عرضه بر تقاضا بودیم که این در بلند باعث شد که سهام شرکتهای بورسی افت شدیدی را در دو سه روز گذشته تجربه کنند که سهام شرکتهای خودرویی و قطعه سازی نیز مبرا از این موضوع نبود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"