کد خبر: ۲۹۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، فاتح ژیان، معاون برنامه ریزی مگاموتور از افزایش تولید 133 درصدی قوای محرکه تیبا در 11 ماه سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود محدودیت ها و تحریم های اقتصادی همه جانبه موفق شدیم در...

رشد 133 درصدی تولید قوای محرکه تیبا

به گزارش خبر خودرو، فاتح ژیان، معاون برنامه ریزی مگاموتور از افزایش تولید 133 درصدی قوای محرکه تیبا در 11 ماه سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود محدودیت ها و تحریم های اقتصادی همه جانبه موفق شدیم در 16 بهمن ماه سال جاری با تولید298.966 دستگاه قوای محرکه،رکورد تولید گروه خودروسازی سایپا را در مقایسه با سال 92 شکسته و به ثبت برسانیم و در تولید قوای محرکه تیبا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تولیدی معادل 133 درصد داشته باشیم. 

فاتح ژیان با اشاره به افزایش تولید محصولات این شرکت نسبت به سال 92 گفت: تولید شرکت مگاموتور در مقایسه با مدت مشابه سال 92 (11 ماه گذشته) با افزایش 28 درصدی همراه بوده است که این مهم با همت و تلاش دلسوزانه کارکنان این شرکت تحقق یافته است.

معاون برنامه ریزی مگاموتور در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت برنامه ریزی مگاموتور گفت: در این معاونت با استقرار سیستم جامع برنامه ریزی و لجستیک در حوزه های برنامه ریزی و کنترل مواد، برنامه ریزی تولید، دریافت، نگهداری و انبارش قطعات، توزیع قطعات، مجموعه ها و لجستیک محصول به مشتریان جهت دستیابی و تامین به موقع نیاز مشتریان در مرحله اجرا قرار گرفت. فعالیت ها و وظایف فوق با هدف کنترل بهینه موجودی ها و امکانات در دسترس در شرایط بحران با مشارکت همکاران مورد بازبینی و پایش مستمر قرار گرفته تا با برنامه ریزی منسجم و هدفمند قابل دستیابی و اجرایی گردد.

وی در ادامه به نکات حائز اهمیت در برنامه های سال جاری شرکت مگاموتور اشاره کرد و افزود: از نکات حائز اهمیت در سال 93 می توان به افزایش قابل قبول برنامه تولید موتور پراید یورو 4 و برداشتن گامهایی بلند و اساسی در برنامه ریزی و تحقق تولید موتور Euro4M13GS در مقایسه با سال 92 اشاره کرد. این امر در نوع خود پروژه ای جامع و حیاتی برای گروه خودرو سازی سایپا بوده و درون سازمان نیز با بسیج بهینه امکانات و منابع، آمادگی و تطبیق با شرایط جدید در برنامه ریزی موادو قطعات، ایجاد تجهیزات و نیازمندیهای خطوط جدید شاهد آن بودیم، که با لطف و یاری خداوند و کمک سایر همکاران توانستیم حجم بسیار گسترده ای از تولیدات X100  و  X200 را به تولید محصولات یورو 4 (درحدود 80% تولید موتور های X100  و  X200) اختصاص دهیم.

معاون برنامه ریزی مگاموتور افزود: در حوزه مشتریان می توان به افزایش برنامه تولید و لجستیک شرکت کاشان و بن رو اشاره کرد که شاهد افزایش نیاز قوای محرکه در مقایسه با سال گذشته بودیم. همچنین اضافه شدن مشتری جدیدی بنام ایران خودروی آذربایجان نیز اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده در حوزه صادرات نیز شاهد افزایش چشمگیر نیاز قوای محرکه صادراتی برای سایت شرکت شامخ و خودروسازانبودیم و توانستیم با برنامه ریزی مناسب به اهداف از پیش تعیین شده برسیم. بطوریکه اکنون تولید قوای محرکه صادراتی شامل تیبا و پراید که یکی از افتخارات گروه تولیدی سایپا می‌باشد بطور مستمر در مگاموتور در جریان است.

وی در ادامه گفت: درحوزه برنامه ریزی متمرکز تولید اکسل پراید (تامین 50% اکسلهای X100  و  X200)، در راستای اهداف شرکت مبنی بر کاهش هزینه ها و تمرکز دقیق بروی اکسل ها، شاهد ایجاد و انتقال خطوط اکسل جلو و عقب X100  و  X200 در سایت داخلی شرکت مگاموتور در ابتدای سال جاری بودیم. لذا با توجه به ایجاد زیر ساخت های اولیه مانند امکان سنجی خط تولید جدید، ایجاد انبار قفسه بندی شده متناسب با نیاز تولید، بازنگری و بهبود طراحی پالت های حمل محصول و در ادامه برنامه ریزی جهت به ظرفیت رسانی آنها، تامین حمل و نقل متناسب با آن و غیره یکی دیگر از مواردی بود که خوشبختانه توانستیم با برنامه ریزی مناسب بخوبی از عهده آن برآییم.

ژیان در ادامه با اشاره به تولید محصولات جدید در خطوط تولید مگاموتور گفت: درحوزه محصولات جدید در سال جاری می توان به برنامه ریزی جهت تولید اکسل های خودروی سراتو اشاره کرد که در این حوزه نیز شاهد اضافه شدن خطوط و ایستگاه های جدید، طراحی و ساخت پالت های حمل و به ظرفیت رسانی و لجستیک آنها به مشتری بوده ایم.

وی به برنامه ریزی تولید محصولات تا پایان سال جاری اشاره کرده و گفت: تولید روزانه 2200 دستگاه قوای محرکه بصورت دوشیف در اسفندماه سال جاری،  یکی دیگر از الویتهای این معاونت می باشد که با هدف تامین تعهدات شرکت به مشتریان تا پایان سال تعریف شده و عزم جدی کلیه همکاران محترم را می طلبد. قابل ذکر است بازگشت مجدد به شرایط تولید فوق نیازمند تزریق منابع مالی به شرکت می باشد که متعاقب آن رسیدن به ظرفیت های اقتصادی تولید و بهبود وضعیت معیشت و رفاهی پرسنل را شاهد خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی مگاموتور با اشاره به برنامه ریزی تولید سال آینده، اظهار داشت: برنامه ریزی تولید240282 دستگاه موتور پراید یورو4، 55000 دستگاه موتور پراید یورو2، 163515 دستگاه خودروی تیبا و در بخش محصولات جدید تولید  20000دستگاه از خودرو H200 و 15000دستگاه خودرو سراتو در دستور کار برنامه تولید سال آتی می باشد.

وی در پایان گفت: کلیه همکاران گرامی توجه داشته باشند باتوجه به شرایط فعلی، نیازمند تولید طبق برنامه می باشیم تا بتوانیم با تامین نقدینگی شرکت، گامی مهم جهت پویایی هرچه بیشتر و بهبود شرایط رفاهی پرسنل برداریم.

   

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"