کد خبر: ۲۹۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

تسنیم: مریم مقیمی دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره خواب اظهار داشت: در طب جدید خواب مورد غفلت قرار می‌گیرد و پزشک از بیمار درباره نحوه خوابیدن و مدت زمان خواب سوالی نمی‌کند.

به گفته وی خواب معتدل از 6 تا 10 ساعت است البته برحسب مزاج افراد متفاوت است. خواب نوزادن و کودکان بیشتر از سایر افراد است یک کودک 2 ساله به 12 ساعت خواب نیاز دارد و با افزایش سن کم کم میزان خواب کودکان کم می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی افزود: 6 ساعت خواب پیوسته به بدن سود فراوان می‌رساند و بیشترین ترشح هورمون رشد هنگام خواب صورت می‌گیرد بر اساس دیدگاه طب جدید در خواب هورمون آندورفین و آنکفالین ترشح می شود که منجر به راحتی عضلات در طول روز می‌شود.

مقیمی گفت: خواب سپیده دم به خواب عیلوله، خواب پس از طلوع آفتاب به فیلوله، خواب قبل از ظهر به قیلوله، خواب عصر به حیلوله و خواب بعد از غروب آفتاب به غیلوله معروف است.

وی ادامه داد: بهترین زمان خواب از اول شب تا قبل از طلوع آفتاب است که باعث نشاط و سرور می‌شود.

احتمال افزایش سرطان در افراد شب کار

دستیار تخصصی طب سنتی افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی کسانی که در شیفت شب کار می‌کنند بیشتر در معرض بروز سرطان قرار دارند، سرطان سینه در زنان و سرطان پرستات در مردان بیشتر رخ می‌دهد.

مقیمی اضافه کرد: افرادی که عادت به خواب روز دارند باید کم کم عادت خود را قطع کنند چرا که خواب روز بیماری‌زاست و باید گفت که هیچ خوابی جای خواب شب را نمی‌گیرد.

خوابیدن با شکم خالی ممنوع

دستیار تخصصی طب سنتی بیان داشت: بهترین زمان خواب زمانی است که غذا از معده عبور کرده باشد که نشانه آن سبکی سر معده است. همچنین، خوابیدن در حال گرسنگی و خالی بودن معده بسیار مضر است چرا که موجب ضعف قوا می‌شود.

وی یادآور شد: افراد سعی کنند در ساعت مشخصی به رختخواب بروند و سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوند چرا که خود موجب سلامتی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"