کد خبر: ۲۹۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در شرایط کنونی طراحی و تولید خودروهای جدید با مصرف سوخت کم ، ضرورتی مهم و اساسی در صنعت خودرو کشور محسوب می شود.

حرکت خودروسازان به سمت تولید خودروهای جدید و کم مصرف

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت :  در شرایط کنونی طراحی و تولید خودروهای جدید با مصرف سوخت کم ، ضرورتی مهم و اساسی در صنعت خودرو کشور محسوب می شود.

رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: پیش بینی می شود تولید خودروهای جدید و با مصرف سوخت کمتر تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت در کشور داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به تاثیر مثبت استفاده از انرژی های نو در صنعت خودرو ، تصریح کرد : استفاده از انرژی ‌های نو همانند انرژی الکتریکی و هیبریدی تاثیر غیر قابل انکاری به جهت جایگزینی این انرژی ها در خودروها خصوصاً در محدوده‌های شهری داشته و در جریان مصرف سوخت تاثیر مثبتی دارد.

عضو گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در ادامه در این زمینه بر توجه و تمرکز بیشتر به حوزه تحقیقات در صنعت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : هر گونه انجام تحقیقات پایه توسط متخصصین دانشگاهی و ارسال نتایج به بخش تحقیقات و آرندی ، می تواند موجب ارتباط بهتر دانشگاه و صنعت خودرو شده و در تولید و عرضه خودروهای جدید تاثیر مثبتی داشته باشد.

رمضانی اظهار داشت : از آنجا که برخی از مراکز تحقیقاتی توان یا فرصت انجام تحقیقات پایه ای را ندارند این وظیفه باید به دانشگاهها و مراکز علمی محول شود تا به تناسب وظیفه ای که بر عهده می گیرند بخشی از بودجه دانشگاه توسط حوزه صنعت تامین شود .

وی در ادامه بر لزوم فراهم نمودن بستر و شرایطی مناسب در جریان این ارتباط پرداخت و خاطر نشان کرد : قطعا تدوین برنامه ای کلان با افقی بلند مدت و به دنبال آن تعریف وظایف شرکتهای صنعتی در این راستا و سپردن تحقیقات مبنایی به مراکز تحقیقاتی از بسترهای لازم جهت این ارتباط است.

وی همچنین با اشاره به اینکه توسعه تکنولوژی های جدید در صنعت خودرو مستلزم ایجاد امکاناتی در این راستا است ، افزود : اقدام در این زمینه علاوه بر اینکه نیازمند همکاری مشترک با شرکتهای خودروساز برتر است بلکه باید در این ارتباط شرایطی برای تقویت نقدینگی شرکت ها نیز فراهم شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد : علاوه بر تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت ها به منظور بکارگیری تکنولوژی های جدید و تولید خودروهای به روز ، باید بنیه مالی متقاضیان خودرو نیز برای خرید محصولات داخلی تقویت شود.

رمضانی با اشاره به لزوم تغییر نگرش مدیران صنعتی به منظور و استفاده از توان داخلی اظهار داشت : متاسفانه برخی از  مدیران صنعتی اعتقاد چندانی به استفاده از توان داخلی ندارند و بیشتر تمایل به مونتاژ و استفاده از طراحان خارجی دارند که چنین تفکری در شرایط تحریم مستلزم بازنگری است

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"