کد خبر: ۲۹۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، معاون کیفیت ایران خودرو از تدوین برنامه جامع 7 ساله کیفی در ایران خودرو خبر داد و گفت : بر اساس این برنامه هدف ايران خودرو توليد و تحویل خودرو بدون نقص به مشتری و توجه بیشتر به صادرات و عرضه محصولات رقابتي در بازارهاي جهاني است.

تشکیل ستاد کیفیت در ایران خودرو

افزایش 10 خودرو به سبد محصولات ایران خودرو تا سال 98  

به گزارش خبر خودرو ، معاون کیفیت ایران خودرو از تدوین برنامه جامع 7 ساله کیفی در ایران خودرو خبر داد و گفت : بر اساس این برنامه هدف ايران خودرو توليد و تحویل خودرو بدون نقص به مشتری و توجه بیشتر به صادرات و عرضه محصولات رقابتي در بازارهاي جهاني است.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، مجتبی استاد رحیمی در نشست تخصصی کیفیت که با حضور خبرنگاران برگزار شد ، اظهار داشت : براي دست يابي به اين اهداف برنامه هاي مختلفی در حوزه زنجيره ارزش،‌ توسعه محصول و دست يابي به شاخص هاي كيفيت جهاني و رقابت پذيري محصول ظرف این 7 سال ترسيم شده است .

وی با اشاره به اقدامات ایران خودرو در حوزه کیفیت و زنجیره ارزش در سال جاری گفت : در سال جاری بسیاری از پروژه ها و برنامه ها در راستای تحقق خواست مشتری و همچنین تمرکز بر اقدامات پیش گیرانه قبل از وقوع مشکلات کیفی در زنجیره ارزش ، کنترل نوسانات کیفیت به منظور جلوگیری از نارضایتی مشتری و تعریف پروژه های بهبود از جمله اقدامات ایران خودرو در حوزه کیفیت در سال جاری بوده است .

وی افزود : تدوين و اجراي استراتژي در حوزه توليد از جمله توليد بدون كسري از رويكردهاي اصلي ايران خودرو در سال 94  دانست و گفت : تلاش می شود در سال 94 این رویکرد اجرایی شود.

تشکیل ستاد کیفیت در ایران خودرو

وی در ادامه از تشکیل ستاد کیفیت در ایران خودرو خبر داد و گفت : هدف از تشکیل این ستاد بررسی مواردی چون سرمایه گذاری و اختصاص بودجه های لازم در حوزه کیفیت است .

معاون کیفیت ایران خودرو همچنین به مشکلات خودروسازان در مواجه با جنگ اقتصادی و تحریم ها پرداخت و گفت : از اواخر سال 91 و ابتدای سال 92 بواسطه جنگ اقتصادی ٰ فشارهای زیادی به خودروسازان وارد شد  به طوری که موجب افت تولید و کاهش 50 درصدی تولید خودرو در سطح کشور و گروه ایران خودرو گردید.

رشد 70 درصدی تولید در شرکت ایران خودرو

استاد رحیمی افزود : این روند همچنین موجب افت رتبه صنعت خودرو ایران در رنکیینگ جهانی از 12 به 18 گردید که خوشبختانه با کارگروههای تخصصی که تشکیل شد و با همکاری و نقش مهم سازندگان این موارد تا حدود مرتفع و در سال 93 عقب ماندگی های این دو سال جبران و امروز شاهد رشد 70 درصدی تولید در شرکت ایران خودرو هستیم.

وی گفت : در سال 93 سهم بازار ایران خودرو به 54 درصد طی 11 ماهه امسال رسید که نشان از رشد 5.5 واحدی نسبت به سال گذشته است.

بهبود 10 درصد کیفی محصولات ایران خودرو در سال 93

وی در ادامه از رشد کیفی محصولات ایران خودرو در سال جاری خبر داد و گفت : در سال 93 به طور میانگین 10 درصد و به صورت نقطه ای 14 درصد رشد کیفیت در تولیدات ایران خودرو صورت گرفته است که این اقدامات شرکت در سال جاری مصداق اقتصاد مقاومتی در سال 93 است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات كيفي صورت گرفته در زنجيره ارزش ايران خودرو از تامين تا خدمات پس از فروش پرداخت و اظهار داشت :  بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ( ISQI) کیفیت 13 نوع محصول ایران خودرو در مقایسه با 30 مدل خودرویی که مورد ارزیابی قرار گرفته در سطح کیفی خوبی قرار داشته و شاهد بهبود 10 درصدی در کیفیت محصولات ایران خودرو بوده ایم.

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون 11 خودرو در سبد محصولات ایران خودرو قرار دارد ، خاطر نشان کرد :  خوشبختانه در بررسی کیفیت خودروهای مختلف شاهد رشد کیفی بوده ایم به طور مثال در خودرو گراند ویتارا روند خوبی در بهبود کیفیت صورت گرفته است و همواره در رنج قیمتی خود صدر نشین بوده است.

 وی گفت : همچنین در راستای رشد کیفی محصولات تندر اتومات در این مدت در رنج قیمتی خود در صدر با کیفیت ترین ها بوده و خودرو رانا در سه ماهه اول امسال از سطح کیفی A  به A+ ارتقاء یافته است.

 وی همچنین به افزایش شاخص رضایت مشتریان از کیفیت محصولات در شش ماهه اول سال 93 در مقایسه یا شش ماهه دوم سال 92 پرداخت و یاد آور شد : در سال جاری شاخص رضایت مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش 76.7 درصد رشد داشته است.

 معاون کیفیت ایران خودرو در ادامه اظهار داشت : همچنین در سال جاری شاخص C100 ( میزان تعویض قطعات در نمایندگی ها )رشد 51.23 درصدی داشته است.

 استاد رحیمی همچنین با توجه به برنامه بهبود کیفی محصولات ایران خودرو به دو  اقدام و هدف مهم را در این راستا اشاره کرد و افزود : شناسایی و رفع عیوب کیفی و همچنین تدوین برنامه های زیرساختی و سیستمی دو اقدام در راستای بهبود کیفی محصولات ایران خودرو در سال جاری است.

 برنامه ریزی صادرات 30 هزار دستگاه از تولیدات ایران خودرو در سال 94

 وی در ادامه از صادرات 30 هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو در سال آینده خبر داد و گفت : در سال جاری 5 هزار دستگاه خودرو صادر گردید که 85 درصد آنها به صورت CKD و 15 درصد به صورت CBU بود و عمدتا به کشورهای عراق ، اذربایجان و سودان و چند کشور هدف صادر شدند.

 

افزایش 10 خودرو به سبد محصولات ایران خودرو تا سال 98

 

معاون کیفیت ایران خودرو همچنین از عرضه 21 مدل خودرو تا طی 4 سال آینده خبر داد و گفت : هم اکنون در سبد محصولات ایران خودرو 11 خودرو وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا سال 98 این سبد به 21 خودرو ارتقاء خواهد یافت .

 

تولید 3 خودرو شاسی بلند در ایران خودرو

 استاد رحیمی همچنین از عرضه 3 مدل خودرو شاسی بلند ( SUV )به سبد محصولات ایران خودرو خبر داد و گفت : افزایش تولید و عرضه خودروهای اتومات و همچنین عرضه خودروهای سواری دیزلی از اهداف ایران خودرو طی 4 سال آینده است.

 

وی همچنین عرضه خودروها با آپشن های مختلف را جزء برنامه های ایران خودرو اعلام کرد و گفت : به صورت پایلوت پژو 206 به اجرایی می شود و تا سال 94 کلیه محصولات با آپشن های مختلف عرضه می شوند.

 وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت کیفیت محصولات تولیدی و صادراتی گفت : هم محصولات تولیدی در ایران خودرو چه انهایی که در داخل عرضه می شود و آنهایی که صادر می شوند همگی از کیفیت و استاندارد یکسان و در حد قابل قبول برخوردارند.

 وی با اشاره به برنامه کیفی ایران خودرو در سال آینده گفت : تحقق این برنامه نیازمند پشتیبانی مالی ، کیفیت آموزش و سرمایه گذاری وبرای به روز نمودن تجهیزات دارد.

 

وی در خصوص همکاری با خودروسازان خارجی و تاثیر ان بر رشد کیفی محصولات ایران خودرو گفت : هدف ما در این همکاری ها انتقال تکنولوژی و دانش فنی است تا در این راستا شاهد رشد کیفی و ارتقاء تکنولوژی تولید در محصولات باشیم.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ورود قطعات بی کیفیت به خط تولید خودروسازان ضمن رد این موضوع ،افزود : هم اکنون کمتر از 7 درصد قطعات ایران خودرو از خارج از کشور و از کشورهای مثل کره و چین وارد می شود که البته همگی با معیارهای و استاندارد مشخص است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"