کد خبر: ۲۹۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، مصرف تقریبی ٦,٤میلیارد متر مکعب گازطبیعی فشرده از ابتدای امسال تاکنون،صرفه جویی در مصرف همین مقدار بنزین را رقم زده است.

صرفه جویی در مصرف ٦,٤ میلیارد لیتر بنزین با جایگزینی CNG

به گزارش خبر خودرو، مصرف تقریبی ٦,٤میلیارد متر مکعب گازطبیعی فشرده از ابتدای امسال تاکنون،صرفه جویی در مصرف همین مقدار بنزین را رقم زده است.

مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت:هم اکنون دو هزار و ٢٥٩ جایگاه سی ان جی در کشور فعالیت می کنند که امکان سوختگیری برای سه میلیون و ٢٦٨ هزار و ٦٣٢ خودرو فراهم کرده اند.

امیر وکیل زاده ظرفیت ایجاد شده برای سوختگیری خودروهای گازسوز را دو میلیون و ٥٥٢ هزار و ٥٠٧ متر مکعب بر ساعت و شمار نازلهای فعال در جایگاهها را نیز ١٣٠٠٨ عدد اعلام کرد.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون ٧٨ جایگاه سی اجی در سراسر کشور احداث شده است، اظهار کرد: هم اکنون ساخت ١٤٨ جایگاه دیگر نیز در دست اجراست.

مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی،سهم کنونی سی ان جی در سبد ناوگان حمل و نقل سبک کشور را ٢٢ درصد اعلام کرد.

توسعه صنعت سی ان جی و ترویج استفاده از گازطبیعی فشرده (سی ان جی) از جمله برنامه های مورد توجه وزارت نفت به شمار می رود.

عقد قرار داد برای احداث یکهزار چایگاه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی، افزایش کارمزد جایگاهداران از ٤٠ تومان به ٨٠ تومان(به ازای هر متر مکعب)،همچنین  پیش بینی کارمزد ویژه ١٤٠ تومان برای احداث کنندگان جایگاه در کلانشهرها و ١٢٠ تومان در غیر کلانشهرها مواردی هستند که از گسترش این صنعت حکایت دارند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"