کد خبر: ۲۹۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل گروه فنی مهندسی و توسعۀ صنایع هوشمند همیار اول گفت : بزودی با موافقت مسئولین زیربط و با راه اندازی سامانۀ مدیریت یکپارچۀ پارکینگ های شبکه ای تهران در سال 94 ، تهران به سومین شهر هوشمند آسیا پس از توکیو وسئول تبدیل خواهد شد.

بزودی تهران به سومین شهر هوشمند آسیا تبدیل می شود

به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل گروه فنی مهندسی و توسعۀ صنایع هوشمند همیار اول گفت : بزودی با موافقت مسئولین ذیربط و با راه اندازی سامانۀ مدیریت یکپارچۀ پارکینگ های شبکه ای تهران در سال 94 ، تهران به سومین شهر هوشمند آسیا  پس از توکیو وسئول تبدیل خواهد شد.

خانم مینا رزمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با بیان این مطلب که هزینۀ اجرای این طرح صفر ریال است گفت : تمام هزینه های اجرای این طرح توسط بخش خصوصی تامین می شود و با اجرایی شدن این طرح سالیانه درآمد پایدار و کلانی را برای شهرداری تهران به ارمغان خواهد آورد .

وی در بیان مزایای این طرح افزود : این سیستم 52 راهکار  برای کاهش 52000 میلیارد تومان خسارت سوانح رانندگی ارائه می دهد و از هدر رفت  5/8  درصد تولید ناخالص کشور در این بخش جلوگیری می کند، ضمن اینکه امنیت در جاده ها بیشتر می شود واز 19000 مرگ و میری که سالیانه در جاده های کشور اتفاق می افتد می کاهد .

 رزمی در ادامه این مطلب افزود : روزانه 5 میلیون لیتر سوخت بنزین برای پیدا کردن جای پارک خودروها صرف می شود که با اجراء شدن این طرح در مصرف بنزین صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد ونیاز کشور را به واردات بزین رفع خواهد کرد و به طبع کاهش 20 درصدی آلودگی هوای تهران وکاهش 30 درصدی آلودگی صوتی وترافیکی را در پی خواهد داشت جدا ازاینکه راه اندازی این سیستم از سوءاستفادۀ برخی پارکبان ها ی متخلف می شود و با جلو گیری از پارک خودروها در مکان های مخصوص استفادۀ معلولین ، به نوعی حمایت خاصی از این قشر جامعه می نماید .

مدیر عامل گروه فنی مهندسی وتوسعۀ صنایع هوشمند همیار اول در خصوص اقدامات اولیۀ صورت گرفته در رابطه با اجرای این طرح گفت : بررسی ها و مذاکرات اولیه در خصوص اجرای این طرح صورت گرفته است و با امضای توافقنامه راه اندازی این سیستم با مسئولین ونهادهای مرتبط احتمالا در ابتدای سال 94 برای پیاده سازی 300000 فضای پارک در تهران اقدام خواهد شد و اجرای کامل این طرح در صورت همکاری های لازم از سمت مسئولین تا پایان سال 94 صورت خواهد گرفت.

وی در تشریح برخی از ویژگی های این سیستم گفت : در راه اندازی این سیستم از دستگاه های کوچکی در اندازۀ 5 سانتی متر و این میکرو رادارها در ایران تولید می شود و تمام این تکنولوژی بومی می باشد و جزء یک تکنولوژی هایتک ودانش بنیان  محسوب می شود که نخبگان شرکت همیار اول موفق به تولید این دانش شده اند.

رزمی در پایان با اظهار تشکر از برخی نهادهای مرتبط با اجرای این طرح گفت : مسئولین شورای شهر تهران معاونت سازمان حمل و نقل و ترافیک وسازمان پژوهش های صنعتی و شرکت کنترل ترافیک از جمله نهادهایی بودند که در بررسی و اجرای این طرح همکاری های لازم را انجام دادند وضمن اینکه بانک های کشاورزی ، سرمایه و صادرات علاوه بر همکاری های لازم تجهیزات مورد نیاز این طرح را در اختیار ما قرار دادند .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"