کد خبر: ۲۹۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

ایسنا: دیدار تیم های نفت ایران و العین امارات بعد از نود دقیقه تلاش دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. برای نفتی ها سیامک کوروشی در دقیقه 49 و برای العین آساموا ژیان در دقیقه 56 از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند. این دیدار در حالی با تساوی به پایان رسید که شاگردان منصوریان مستحق کسب هر سه امتیاز این دیدار بودند و فرصت‌های زیادی را رای گلزنی از دست دادند. گل نماینده امارات هم در شرایطی به ثمر رسید که داور چینی یک پنالتی مشکوک برای العین اعلام کرد.

گزارش نیمه نخست

در نیمه اول این دیدار ابتدا العینی‌ها بازی را بهتر شروع کردند و فرصت‌های خوبی هم برای گلزنی داشتند که با درخشش بیرانوند این فرصت‌ها را از دست دادند اما در ادامه نفتی‌ها بر بازی سوار شدند و نبض بازی را در اختیار گرفتند، هرچند که نتوانستند از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند و در نهایت به تساوی بدون گل در نیمه اول رضایت دادند.

نخستین فرصت جدی این دیدار را آساموا جیان در دقیقه 13 به دست آورد. او در مصافی تک به تک با بیرانوند تلاش کرد تیمش را به گل برساند اما واکنش به موقع بیرانوند مانع از فروریختن دروازه نفتی‌ها شد و سه دقیقه بعداینبار اشتباه مدافعان نفت یک فرصت ایده آل برای ابراهیم دیکای ایجاد کرد که ضربه او از فاصله دو متری دروازه نفت را بیرانوند با واکنشی مناسب به کرنر فرستاد.

در ادامه نفتی‌ها در دقیقه 18 یک ضربه ایستگاهی بدست آوردند که مبعلی با ضربه‌ای مناسب تلاش کرد آن را به گل تبدیل کند اما خالد عیسی، دروازه‌بان العین آنرا دفع کرد و دو دقیقه بعد با اشتباه مدافعان العین فرصت گلزنی مناسبی برای رضایی فراهم شد که ضربه بی دقت او راهی به دروازه العین پیدا نکرد.

در ادامه این دیدار نفتی‌ها فشار خوبی روی دروازه العینی‌ها ایجاد کردند اما در زدن ضربات نهایی دقت نداشتند تا اینکه در دقیقه 29 روی یک ضد حمله می‌رفت تا دروازه این تیم باز شود. اشتباه مدافعان نفت در آفساید گیری باعث شد تا محمد عبدالرحمان در موقعیت سر زنی قرار بگیرد و ضربه او با اختلافی ناچیز راهی اوت شد.

در دقیقه 45 اما جدی ترین موقعیت بازی برای آساموا جیان به دست آمد. با پاس خوب العینی‌ها پشت مدافعان نفت با بیرانوند تک به تک شد که فوق واکنش دروازه‌بان نفت باعث شد توپ به کرنر برود و نیمه نخست با همان تساوی بدون گل به پایان برسد.

گزارش نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم دو تیم بازی منطقی را در دستور کار خود قرار دادند اما گل زود هنگام نفتی ها تمام معادلات را بهم زد و دو تیم بعد از این گل به حملات گسترده ای دست زدند.

در دقیقه 49 این دیدار پرتاب یک اوت دستی از سوی وحید امیری برای سیامک کوروشی او را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن که به تازگی وارد میدان شده بود توپ را به گل تبدیل کرد تا کار یک بر صفر به سود شاگردان منصوریان شود. با اینحال برتری نفتی ها دوام چندانی نداشت و در دقیقه 55 اشتباه مهدی شیری یک پنالتی به العینی ها تقدیم کرد و آساموا ژیان این ضربه را براحتی به گل تبدیل کرد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود. البته داور چینی در شرابطی اعلام پنالتی کرد که شیری فرصتی برای پس کشیدن دستش نداشت.

در ادامه این دیدار بازهم نفتی ها بازی را در اختیار گرفتند اما به دلیل کم تجربگی مشهود بازیکنان این تیم، آنها در دادن پاس نهایی دقت لازم را نداشتند و روال بازی به همین شکل ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 76 وحید امیری با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه العین تلاش کرد گل دوم تیمش را به ثمر برساند اما واکنش دیدنی دروازه بان العین این توپ را راهی کرنر کرد.

در اواخر این دیدار شاگردان منصوریان به پاس های بلند در پشت مدافعان العین روی آوردند و از یکی از نفوهایی که بعد از این پاس های بلند به دست آمد یک ضربه ایستگاهی به سود نفتی ها اعلام شد که ضربه ایمان مبعلی بعد از برخورد با مدافع العین به شکلی خطرناک راهی کرنر شد. البته مبعلی در دقیقه 83 یکبار دیگر چنین ضربه سنگینی را روانه دروازه العینی ها کرد اما بازهم دروازه بان این تیم ناجی دروازه تیمش شد.

در لحظات پایانی این دیدار فشار نفتی ها روی دروازه العین دو چندان شد ولی شاگردان منصوریان نتوانستند فرصت جدی گلزنی برای خود خلق کنند و با ضرباتی احساسی اندک فرصت هایشان را هم از دست دادند تا به یک تساوی یک بر یک خانگی رضایت دهند.

ترکیب نفت: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، امین حاج‌محمدی (سیامک کوروشی 47)، علیرضا عزتی، وحید امیری، غلامرضا رضایی، کمال کامیابی‌نیا، وحید حمدی‌نژاد، لئوناردو پادووانی، ایمان مبعلی و ارسلان مطهری.

ترکیب العین: خالد عیسی، اسماعیل احمد، مهند سالم النزی، محمد احمد، سعید مسابه (عمر عبدالرحمان 62)، محمد عبدالرحمن، دیاکی ابراهیم (کمبو اکوکو 84)، هلال سعید (میرسلاو استوک 77)، احمد برمان، لی‌نیونگ‌جو و آساموا ژیان.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"