کد خبر: ۲۹۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایطی که صنعت خودرو همچنان با برخی تهدیدها و تحریم های خارجی مواجه است باید بیشتر مورد حمایت دولت و مجلس قرار گیرد.

لزوم حمایت بیشتر دولت و مجلس از صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایطی که صنعت خودرو همچنان با برخی تهدیدها و تحریم های خارجی مواجه است باید بیشتر مورد حمایت دولت و مجلس قرار گیرد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : البته برخی از ناملایمات داخلی نیز مشکلاتی را برای صنعت خودرو ایجاد کرده است هر چند حمایت های ضعیفی نیز صورت گرفته اما متاسفانه آن طور که باید از صنعت خودرو حمایت نشده به طوری در سالهای اخیر این مسائل مانع از پویایی صنعت خودرو شده است.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در حمایت از صنعت خودرو تصریح کرد : امروز باید صنعت خودرو و صنایعی وابسته ای مثل صنعت قطعه سازی کشور مورد حمایت دولت قرار گیرند و در این راستا تسهیلات و حمایت های مالی بانک ها به این بخش از صنعت و تولید کشور هدایت شود.

وی همچنین با تاکید بر افزایش  تنوع بخشی در تولید و کیفیت از سوی خودروسازان در سال آینده اظهار داشت : خودروسازان باید با تنوع بخشی و تولید  محصولات به روز نسبت به سلایق مشتریان توجه بیشتری نمایند قطعا اهمیت به این موضوع موجب جذب بیشتر مشتریان داخلی و حتی خارجی خواهد شد.

نماینده  رباط کریم و بهارستان در خانه ملت افزود : البته در راستای حمایت از تولیدات داخلی باید نسبت به واردات خودرو نیز مدیریت بهتری صورت گیرد باید همچنان نگران تهدیدهایی از این بخش نیز باشیم هر چند مدیریت بر واردات به منظور قطع کلی واردات نیست شاید چه بسا اگر به ذرستی هدایت شود تقویت صنعت داخل را نیز به دنبال داشته باشد.

نکو افزود : قطعا واردات می تواند موجب رقابت پذیری شود و این رقابت موجب بهبود وضعیت فعلی و مستحکم کردن بنیان های صنعت خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو در سال آینده گفت : نگاه نادرست به واردات موجب برخی از تصمیمات در این جریان شده است اما چنانچه واردات به صورت قانونی و با اختصاص تعرفه های تعیین شده صورت گیرد مسلما محدودیتی در تولیدات داخلی ایجاد نکرده و چه بسا که موجب تغییر نگاه به این حوزه نیز شود.

وی خاطر نشان کرد : با واردات خودرو ، خودروسازان داخلی نیز به سمت تولید خودروهای باکیفیت و حتی لوکس برای مشتریان خاص خواهد رفت تا امکان رقابت به لحاظ کیفیت و قیمت فراهم شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"