کد خبر: ۲۹۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، ٥١٢ جایگاه سوخت اعم از سی ان جی و فرآورده (نفت گاز و بنزین) در سال آینده به جایگاههای کنونی کشور افزوده خواهدشد.

توسعه جایگاههای سوخت با ابعاد کوچک

به گزارش خبر خودرو، ٥١٢ جایگاه سوخت اعم از سی ان جی و فرآورده (نفت گاز و بنزین) در سال آینده به جایگاههای کنونی کشور افزوده خواهدشد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد:هم اکنون ٣٢٦٠ جایگاه (دو منظوره) سوخت رسانی به خودروها را در سراسر کشور انجام می دهند و با توجه به طرحهای تعریف شده در این زمینه، شمار آنها در سال آینده افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

محمدرضا مظلومی تصریح کرد: هم اکنون ٥١٢ باب جایگاه عرضه سوخت (سی ان جی و فرآورده) نیز در دست ساخت است که از سال آینده بتدریج به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره رتبه بندی جایگاههای سوخت نیز گفت: با توجه به آخرین ارزیابیها و رتبه بندیها، هم اکنون ٤١ درصد جایگاههای سوخت کشور ممتاز و ٢٠ درصد آنها نیز درجه یک شناخته شده اند.

به گفته مظلومی ١٣ درصد جایگاههای سوخت کشور درجه دو، ٦ درصد درجه سه و ٢٠ درصد بقیه نیز درجه ٤ هستند.

وی افزایش نرخ کارمزد جایگاهداران را از جمله اقدامهای موثر در افزایش شمار جایگاههای ممتاز برشمرد.

مظلومی درباره تمهیدات پیش بینی شده برای تعطیلات نوروز ٩٤ گفت: شرکت ملی پخش اقدامهای لازم را برای سوخت رسانی مطلوب به مسافران و تامین سوخت آنها انجام داده است.

به گفته وی در تعیطلات نورزوی ٢٠ جایگاه سیار عرضه فرآورده نفتی (بنزین) برای خدمت رسانی مطلوب در نقاط مختلف کشور مستقر خواهد شد.

مظلومی"توسعه جایگاههای زنجیره ای با ابعاد کوچک" را  از برنامه های سال آینده این شرکت اعلام کرد و گفت: از شرکتهای توانمند در زمینه توزیع فرآورده های نفتی درخواست می شود تا نسبت به اخذ امتیاز احداث جایگاهها در تهران و دیگر شهرها به شکل زنجیره ای اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص واگذاری جایگاههای شرکتی به بخش خصوصی (همسو با قوانین اصل ٤٤ قانون اساسی) گفت: تا کنون سه جایگاه شرکتی در استان گلستان به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،افزود: هم اکنون ١٩٠ جایگاه شرکتی در کشور فعال است که بنابر توافق با سازمان خصوصی سازی باید تعیین تکلیف و در باره واگذاری آنها تصمیم گیری شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"