کد خبر: ۲۹۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

طراحی و تولید خودروهای جدید توسط خودروسازان کلید خورد

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارنامه صنعت خودرو در سال جاری گفت : به دنبال بازدیدی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن از دو شرکت بزرگ خودروساز داشتند کارنامه دو شرکت ، خصوصا ایران خودرو به لحاظ رشد تولید ، افزایش صادرات و طراحی خودروهای به روز کارنامه درخشانی ارزیابی گردید.

کمال الدین پیر موذن در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود :  تولید خودروهای جدید و به روز حاصل تلاش برنامه ریزان و طراحان مرکز تحقیقات شرکتهای سایپا و ایران خودرو است که البته تولید این مدل خودروهای به روز و قابل رقابت با برندهای  معتبر جهانی هم اکنون در این دو شرکت کلید زده شده است.

وی تصریح کرد : البته در راستای طراحی و تولید خودروهای جدید ، تولید خودروهای هیبریدی نیز در دستور کار شرکتهای خودروساز قرار دارد که البته تحقق این امر نیازمند حمایت دولت است .

وی اظهار داشت : در هر حال کارنامه صنعت خودرو در سال جاری کارنامه قابل قبول و درخشانی است علی رغم اینکه شرکتها نتوانستند از خطوط اعتباری برخوردار شوند ، در راستای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها نیز سهم صنعت پرداخت نشد اما در هر حال هر دو شرکت سایپا و ایران خودرو در این شرایط عملکرد خوبی را داشتند که باید از این همه نهایت تلاش شرکتها و مدیران و دست اندر کاران قدردانی کرد.

وی با توجه تلاش قابل تقدیر شرکتهای خودروساز در سال 93 گفت : امیدوارم شرکتهای خودروساز با برخورداری از حمایت های بیشتر دولت و مجلس و سایر مسئولان و همکاری و مشارکت با شرکتهای صاحب برند و معتبر جهانی ، خودروهای با استاندارد و به روزی را تولید و عرضه کنند.

وی تصریح کرد : امروز تعاملات و مراودات بین المللی شاه کلید رشد اقتصادی کشور است قطعا با  پر رنگ  شدن این تعاملات و با رفع موانع فرهنگی و استقبال از سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در صنعت خودروسازی داخلی شاهد حل مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی در کشور خواهیم بود .

نماینده نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین به تاثیر عرضه سوخت استاندارد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : خوشبختانه با اراده خوب وزیر محترم نفت ، سوخت استاندارد به صورت گسترده در کشور تولید و توزیع گردید قطعااین امر موجب افزایش رشد اقتصادی و بار نشستن توافق با دنیا و جذب سرمایه گذاری های بیشتر و همچنین توسعه  رقابت پذیری و در نهایت شکوفایی صنعت و تولید کشور خواهیم شد.

پیرموذن افزود : امیدوارم تعامل با کشورهای پیشرفته موجب برخورداری ایران از خودروهای مطلوب داخلی و خارجی شود .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"