کد خبر: ۲۹۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

مهر: محمد رضا نعمت زاده صبح پنج شنبه در سفر خود به شهرستان شاهرود بعد از بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی این شهر با حضور در مجتمع تولیدی صنعتی سیم و کابل مغان و بازدید از توانمندی های این شرکت در نشست کاری با مدیران واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان، مشکلات بخش صنعت و معدن شرق استان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی با تسلیت ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) ضمن اشاره به اینکه دولت مبارزه با تورم را اولویت اول کار خود قرار داده، افزود: در حال حاضر با ثبات نسبی حاکم بر کشور می توان امیدوار بود بخش صنعت و معدن بتواند از مزایای این ثبات بهره برده و فعالیت های چشمگیری از خود نشان دهد.

صادرات 50 درصدی شهرستان شاهرود خبر خوشحال کننده ای است


وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که شنیدن مشکلات ناراحت کننده نیست خاطرنشان کرد: آنچه باعث ناراحتی مسئولان می شود این است که چه در گذشته چه حال نتوانستیم آنگونه که شایسته مردم است خدمتگزاری کنیم.

نعمت زاده با ابراز خرسندی از شنیدن خبر صادرات 50 درصدی از شهرستان شاهرود از واحدهای صنعتی و معدنی این شهرستان قدردانی و تصریح کرد: کار مقداری پیچیده است ولی به عنوان مسئولان و معتمدین مردم نمی توانیم از انجام مسئولیت های خود شانه خالی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت موجود، تورم، گرانی ارز و ... که باعث کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی شده عنوان کرد: متاسفانه افزایش سرمایه در بانک های دولتی هم در چند سال اخیر کم بوده و بانک ها در کارهای غیر حرفه ای سرمایه گذاری کردند و هم اکنون هم باید بخشی از دارایی های خود را واگذار کنند که مشکلاتی را هم ایجاد خواهد کرد.

بخش خصوصی صنعت کشور را فعال تر از بیش هدایت کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش خصوصی خواست با تمام توان و قدرت وارد صحنه شده و علیرغم وجود تحریم ها صنعت کشور را فعال تر از بیش هدایت کنند.

نعمت زاده، کم کردن موانع، تلاش، تدبیر و دلسوزی را در کنار توان ملت ایران راهگشای حل مشکلات فعلی دانست و اذعان داشت: مشکلات و موارد مطرح شده در جلسه به طور جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

عدم تحقق وعده 14 ساله فعال سازی معدن مس عباس آباد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به فعالیت های علمی مرکز پژوهش ها و کار تئوریک ابراز داشت: درباره وضعیت معادن به خصوص در شهرستان شاهرود و میامی باید فکر جدی شده و تمهیدات مناسب اندیشیده شود.

دکتر کاظم جلالی با اشاره به عدم تحقق وعده 14 ساله فعال سازی معدن مس عباس آباد اظهار داشت: متاسفانه معادن سالانه دست به دست گشته و باعث می شود نتوانیم آنگونه که شایسته است به وعده های خود در این زمینه عمل کنیم.

وی حل مشکلات سیمان بیارجمند، مس عباس آباد و پتاس طرود و فراوری کربنات سدیم را از اولویت های بخش صنعت شهرستان دانست و یادآور شد: شهرستان میامی هم با قابلیت های صنعتی بالا می تواند اداره صنعت، معدن وتجارت داشته باشد به همین خاطر از وزیر درخواست مساعدت لازم برای راه اندازی این اداره در میامی را داریم.

در این جلسه نمایندگان کارخانه کک نگین البرز، نماینده واحدهای صنعتی، نماینده شرکت سیمان بیارجمند، نماینده بخش معدن، نماینده مجری طرح تولید شورابه های طرود به بیان مشکلات خود در راه ادامه فعالیت پرداخته و راهکارهای مناسب را از وزیر دریافت کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"