کد خبر: ۲۹۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

  تسنیم: عالی ترین دادگاه اروپا روز پنجشنبه، دعوای یک بانک تجاری ایرانی مستقر در هامبورگ در مورد قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا را رد کرد. پس از چند رای صادر شده علیه تحریم های ضد ایرانی اروپا، این رای یک پیروزی برای اتحادیه اروپا محسوب می شود.

اتحادیه اروپا در سال 2011، به عنوان بخشی از تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران، دارایی های بانک اروپایی ایرانی هندلز بانک را بلوکه کرد.

دیوان دادگستری اروپایی مستقر در لوکزامبورگ، حکم یک دادگاه رده پایین تر اتحادیه اروپا را که در سپتامبر 2013 اعلام شده بود تایید کرد. در این رای آمده بود، تراکنش های انجام شده توسط هندلز بانک از سوی سازمان های ایرانی تحت تحریم، قرار گرفتن نام این بانک در فهرست تحریم ها را موجه می سازد.

هند تا قبل از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا، قصد داشت از هندلز بانک برای پرداخت بدهی نفتی خود به ایران استفاده کند.

دادگاه های اتحادیه اروپا تاکنون تحریم های این اتحادیه علیه تعدادی از شرکت های ایرانی را لغو کرده اند، اما اتحادیه اروپا به طور کلی با استفاده از معیارهایی دیگر، شرکت های خارج شده از فهرست تحریم ها را مجددا تحریم کرده است.

بانک اروپایی ایرانی هندلز بانک هنوز هیچ واکنشی به این حکم نشان نداده است. این بانک در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده که همواره به دقت از قطعنامه های تحریمی شورای امنیت و مقررات اتحادیه اروپا تبعیت می کند.

ایران و 6  قدرت جهانی پایان ماه ژوئن را آخرین مهلت رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران تعیین کرده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"