کد خبر: ۲۹۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

 

رئیس پیشین کمیته روابط خارجی سنا و یکی از دو سناتور طراح قانون تحریم‌های ضدایرانی که با تهدید وتوی رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شد اکنون به اتهام سوءاستفاده از منصبش در مجلس سنا توسط وزارت دادگستری آمریکا تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

 

 به گزارش تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده‌سازی اتهامات فساد علیه سناتور رابرت منندز است. وی متهم است که از منصب خود در سنا برای پیشبرد منافع مادی یکی از دوستان و حامیان مالی دموکراتش، در ازای دریافت هدایا، استفاده کرده است.

 

افراد مطلع می‌گویند که اریک هولدر، دادستان کل آمریکا، درخواست دادستانی برای اقامه دعوی قضایی را پذیرفته است. احتمالا طی هفته‌های آتی بیانیه‌ای در این باره صادر خواهد شد.

 

پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور مجموعه‌ای از اتهامات علیه منندز را در دست بررسی دارند، اتهاماتی که وی آنها را بخشی از تلاش‌ها برای بدنام‌ شدنش می‌خواند.

 

منندز یکی از اعضای رده بالای کنگره آمریکا و رئیس سابق کمیته روابط خارجی سنا است. وی یکی از سخت‌ترین منتقدین سیاست خارجی اوباما در داخل اردوگاه دموکرات‌ها بوده است، بالاخص در دو حوزه: تصمیم اوباما برای تسهیل تحریم‌های تجاری علیه کوبا و نیز تلاش‌های وی برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"