کد خبر: ۲۹۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

اعطاي جوايز صادراتي با امتيازبندي

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حمایت از تولید از هیچ کوشش دریغ نمی‌کنیم و مشکلاتی از جمله ضمانت‌نامه‌های بانکی، نرخ سود تسهیلات و جوایز صادراتی را به طور ویژه بررسی کرده‌ایم. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت «محمدرضا نعمت‌زاده» در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی که پیرامون بررسی مسائل و مشکلات صنعت‌برق برگزار شد ، گفت : بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی را یک سالی است که پیگیری کرده‌ایم که بخشی از این مشکلات حل

شده و بخشی در بانک مرکزی در حال پیگیری است و پیشنهاد داده‌ایم که بانک مرکزی پولی را در بانک کشورهای دیگر از جمله عراق سرمایه‌گذاری و از محل آن ضمانت‌نامه‌صادر کند.

وی به مشکلات نرخ تسهیلات ارزی اشاره کرد و گفت: این موضوع بیش از 8 ماه است که در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شده است و تلاش می کنیم نرخ تسهیلات ارزی بانک‌ها را برای تولیدکنندگان تعدیل کنیم و این موضوع نیز نهایی شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در باره جوایز صادراتی یادآور شد: متاسفانه در برخی موارد دیدگاه‌های مثبتی برای اعطای جوایز صادراتی وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی در این زمینه تشکیل شود و سندیکا کمیته‌سازی‌های تخصصی را صورت دهد و این موضوع را هدایت کند.

نعمت زاده اظهار داشت : جوایز صادراتی را باید هوشمند کرد و پروژه‌هایی که نیروی انسانی، ماشین‌آلات، فناوری و سرمایه داخلی را بکار گرفته‌اند ، امتیاز بیشتری قائل شویم این موضوع در شورای عالی صادرات مطرح شده است و درصددیم آن را در دولت برای تصمیم‌گیری نهایی مطرح کنیم.

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به ورود موقت مواد اولیه اشاره کرد و گفت: فعالان صنعت برق باید با استفاده از مزایای ورود موقت مواد اولیه ، تولید و سپس در زمینه صادرات فعالیت کنند. نعمت‌زاده با اشاره به شرایط اعطای ارز مبادله‌ای اضافه کرد: تنها منعی که برای اختصاص ارز مبادله‌ای وجود دارد ، مربوط به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که طبق آیین‌نامه‌ای برای فعالان صادراتی در این مناطق ارز مبادله‌ای در نظر گرفته نمی‌شود و ما یک نامه‌ای را برای لغو این آیین‌نامه تهیه کرده‌ایم.

وزیر صنعت گفت : ملاک ما تولید است و باید تا حد ممکن هزینه صرافی و سایر هزینه‌های تولیدی را کاهش داد.

وی با تاکید بر کمک رفع مشکلات شرایط تحریم گفت : در جلسات مکرری با حضور رئیس ‌جمهوری داشته‌ایم شرایط بعد از تحریم را بررسی کردیم و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 

نعمت زاده گفت : ممکن است از نظر روانی به خاطر تغییرات نرخ ارز مشکلاتی ایجاد شود اما وفور ایجاد خواهد شد و این به نفع تولیدکننده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از بخش خصوصی می‌خواهیم که کمک کند سد تحریم شکسته شود، این تحریم‌ها همان‌طور که رییس‌جمهوری اشاره کرده ، ظالمانه است و امیدواریم با دیپلماسی دولت به مرحله آخر خود برسد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"