کد خبر: ۲۹۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

تعيين راهبردهاي توسعه‌اي صنعت در سال 94

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات استراتژی بخش صنعت کشور در سال 94 ، گفت: براساس دستور وزیر صنعت‌،معدن و تجارت ، زنجیره‌های تولید در سال آینده تکمیل خواهد شد.

محسن صالحی‌نیا با اشاره به تعیین راهبردهای توسعه‌ای صنعت در سال 94 از جانب وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، گفت: توسعه ظرفیت‌ها، رفع گلوگاه‌های تولید و توسعه صنعت بر اساس فناوری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: البته در این میان تامین نقدینگی متناسب با ظرفیت‌های تولید و هزینه‌های زیرساخت این بخش از اقتصاد کشور نیز در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی بر مبنای تامین مالی صنعت از بازار سرمایه، بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته سال آینده با توجه به محدودیت‌های ارزی کشور به دلیل کاهش درآمدهای نفتی، تلاش خواهد شد تا ظرفیت‌های صنعت به نحوی به کار بسته شود تا ظرفیت‌های تولید، تکمیل شود.

صالحی‌نیا از تشکیل کارگروه‌های ویژه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیاده‌سازی راهبرد بخش صنعت در سال 94 خبر داد و گفت: یکی از اقدامات اصلی، تشکیل کارگروه‌هایی است که توسعه صادرات را مد نظر دارند؛ به نحوی که بتوان با رونق صادرات، میزان ارز مورد نیاز صنعت را تامین و از ظرفیت‌های صادراتی برای توسعه بخش صنعت استفاده کرد.

وی اظهار داشت: کاهش هزینه‌های مترتب بر تولید، با افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری محصولات از جمله دیگر راهبردهای وزارت صنعت در سال 94 است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"