کد خبر: ۲۹۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

سال 94 صادرات سایپا 100 درصد افزایش پیدا خواهد کرد

به گزارش خبر خودرو، سعید مدنی در سمینار مدیران عامل شرکت های گروه خودروسازی سایپا، به بیان استراتژی و اهداف برنامه ریزی شده سال 94 این گروه پرداخت.

مدنی در سمینار مدیران عامل شرکت های گروه خودروسازی سایپا گفت: باید اذعان کرد که وضعیت عملکردی و سوددهی گروه سایپا در سالی که گذشت با وجود مشکلات متعدد، قابل قبول بوده است هرچند در این مسیر باز پرداخت سود های بانکی همچنان مشکلات مالی بزرگی برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: در مقایسه با عملکرد سایر شرکت ها، راه اندازی خطوط جدید به سرعت انجام شده و محصولات متنوعی  در سال 93 در مسیر تولید قرار گرفته است و به جرات می توان گفت در خودروسازی های داخلی تا کنون رشد با این سرعت صورت نپذیرفته است.

مدیرعامل گروه سایپا با اشاره به لزوم تلاش بیشتر در سال 94 گفت: در سال جدید باید برای داخلی سازی محصولات، فعالیت بیشتری انجام داد. ساخت خودرو به صورتC.K.D  سودآوری مناسبی برای شرکت ندارد، لذا باید تلاش کنیم تا داخلی سازی را افزایش دهیم و امیدواریم در سال آینده به برنامه های تولیدی که از قبل پیش بینی کرده ایم برسیم.

وی افزود: در طی سه سال گذشته عمده تلاش گروه سایپا در تثبیت تولید و توسعه محصول بوده است و برای سال 94 علاوه بر این موارد و افزایش تولید باید بر روی کیفیت محصول و خدمات پس از فروش نیز گام برداریم.

وی با اشاره به لزوم تولید روزانه 2400 دستگاه در سال آینده افزود: افزایش تولید در سال جدید بسیار مهم است به نحوی که باید حداقل تولید در روز به 2200 دستگاه برسد و با برنامه ریزی این تعداد را  به 2400 دستگاه در روز برسانیم.

مدیرعامل گروه سایپا افزایش صادرات را ضروری دانست و گفت:  برای سال آینده صادرات باید توسعه یابد بر همین اساس  48 هزار دستگاه صادراتی در تولید پیش بینی کرده ایم و انتظار داریم صادرات گروه سایپا در سال آینده 100 درصد افزایش یابد هرچند که با چالش های بسیاری روبرو هستیم.

وی افزود: باید این موضوع را مدنظر قرار داد که ورود به 50 درصد بازار جهانی برای سایپا الزامی است و از امروز باید استاندارد های چند سال آینده را نیز در تولید مدنظر قرار داده و دنبال کرد و توسعه صادرات را با بهبود وضعیت کیفی محصولات پیگیری کرد.

مدنی تلاش برای خودکفا کردن محصولات جدید را از دیگر برنامه های سایپا دانست و گفت: قطعه سازان ما در این زمینه فعالیت های مناسبی را انجام داده اند و می توانند در داخلی سازی کمک زیادی کنند و در این راستا باید انعقاد قرارداد ها با قطعه سازان با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به فروش سهام و دارایی های مازاد در گروه خودروسازی سایپا افزود: ادغام کردن، منحل کردن و یا فروش شرکت های گروه و همچنین فروش دارایی ها و سهام مازاد طی سال گذشته در راستای افزایش نقدینگی صورت پذیرفته است و با این روند حرکت سرعت می یابد و باید تلاش کنیم که وضعیت رو به بهبود رود و بر این اساس در پایان تعداد شرکت های زیر مجموعه گروه بیش از 60 شرکت نباشد.

مدیرعامل گروه سایپا لزوم تلاش برای رسیدن به تکنولوژی روز دنیا را ضروری دانست و گفت: عقب ماندن از تکنولوژی های روز دنیا و عدم برنامه ریزی مناسب تجاری از عوامل شکست خواهد بود و در زمینه برنامه ریزی تجاری باید در حد توان با توسعه محصول سعی در بهبود وضعیت فعلی خود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای دست یابی به تکنولوژی روز دنیا نیز فعالیت های مشترکی با دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران صورت گرفته که موجب درک بیشتر دانشجویان از صنعت خودرو شده است و این عوامل کمک شایانی در راستای پیشبرد اهداف بلند مدت گروه سایپا خواهد داشت و این روند باید با برنامه ریزی شدت یابد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"