کد خبر: ۲۹۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴

بستری برای حضور موثرتر خودروسازان در بازارهای جهانی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رکن مهم کیفیت در صنعت خودرو گفت : هر گونه ارتقاء کیفی در صنعت خودرو باعث افزایش رویکرد مشتریان به خرید تولیدات داخلی خواهد شد.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : امروز کیفیت تولید به نحوی است که با رفع انحصار در تولیدات ، به نظر می رسد تمایل به خرید محصولات داخلی به حداقل برسد.

وی همچنین به اقدامات و تلاش خودروسازان در راستای توسعه کیفی در تولیدات داخلی پرداخت و اظهار داشت : البته خودروسازان داخلی در  سال های اخیر تلاش موثر و قابل توجهی را در صنعت خودرو داشته اند به طوری که تاکنون در حوزه کیفی ارتقاء خوبی صورت گرفته است اما مسلما تا رسیدن به کیفیت مطلوب و قابل رقابت با تولیدات خودروهای خارجی همچنان باید گام های بسیاری برداشته شود.

وی در ادامه به ارتباط کیفیت با مشکلات کنونی خودروسازان اشاره کرد و تصریح کرد : تا زمانی که خودروسازان با مشکل نقدینگی و موانعی برای تامین قطعات مواجه بوده و در این جریان مجبور به پرداخت هزینه های زیادی هستند یقینا توسعه کیفیت و در راس همه آنها دستیابی به اهداف توسعه صنعت خودرو مقق نخواهد شد.

وی همچنین هر گونه همکاری و جذب سرمایه گذاران خارجی را راهی برای رفع مشکلات در این عرصه دانست و خاطر نشان کرد : در صورتی که  خودروسازان داخلی در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق عمل نمایند یقینااین موضوع در تولید شرکتها و ارتقاء کیفیت در این بخش تاثیر گذاشته و موجب حضور موثر تر خودروسازان داخلی در بازار های جهانی خواهد شد.

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار در ادامه به مساله قیمت خودرو و توقع امروز مشتریان از تولیدات داخلی پرداخت و یاد اور شد : در صورتی که بهره وری در تولید حاصل شده و از سویی شرکتها در راستای انضباط و صرفه جویی مالی و کاهش هزینه های سربار تلاش بیشتری داشته باشند قطعا قیمت تولیدات کاهش یافته و توقع مشتریان نیز در این ارتباط برآورده خواهد شد.

ندیمی همچنین اقتصادی بودن تولید خودرو به لحاظ برند و کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش را مساله ای مهم در دستیابی به اهداف صنعت خودرو داخل ذکر کرد و اظهار داشت : البته تجربه نشان داده که صنعت خودرو در طول سالهای اخیر با مشکلات زیادی را در این رابطه مواجه بوده است زیرا موضوع قیمت ، کیفیت و برند خودرو و حتی میزان مصرف سوخت موضوع مهمی برای مصرف کننده است بنابراین با توجه به مساله باید دقت شود که مبادا به نام تولید بیشتر و کمی دچار مشکلاتی به لحاظ مباحث مربوط به  حوزه اقتصاد خودرو و تولید اقتصادی نشویم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"