کد خبر: ۲۹۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد خودروسازان در سال گذشته گفت : عملکرد صنعت خودرو در سال 93 در مقایسه با سالهای 91 و 92 بسیار مناسب و قابل تقدیر است اما این اقدامات کافی نیست و همچنان باید خودروسازان در راستای حرکتهای صورت گرفته گام های جدی تری بردارند.

دو انتظار مهم مجلس از خودروسازان در سال 94

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد خودروسازان در سال گذشته گفت :  عملکرد صنعت خودرو در سال 93 در مقایسه با سالهای 91 و 92 بسیار مناسب و قابل تقدیر است اما این اقدامات کافی نیست و همچنان باید خودروسازان در راستای حرکت های صورت گرفته گام های جدی تری بردارند.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به هزینه های روند تولید خودرو در کشور افزود :  البته در سال گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن در تلاش بودند تا حداکثر تولید با حداقل هزینه صورت گیرد که خوشبختانه در این جریان تا حدودی هزینه ها در بخش های خودروسازی کاهش یافت اما همچنان باید در کاهش هزینه های کلی در بخش تولید حرکت های بیشتری شود.

وی تاکید کرد : در سال گذشته انتظار می رفت که کیفیت خودروهای داخلی بیش از اینها افزایش یابد زیرا در این راستا توجه مشتریان به تولیدات خارجی معطوف خواهد شد در حالی که به لحاظ قیمت و کیفیت تولیدات خارجی قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخل به استفاده برخی از شرکتها از قطعات چینی و بی کیفیت  وارداتی اشاره کرد و اظهار داشت : باید خودروسازان قطعات مورد نیاز را از شرکتهای تامین کننده داخلی تامین کنند و از هیچ قطعه چینی و یا شرکتهای داخلی که در چین و یا دیگر کشورها  اقدام به تولید قطعه می کنند قطعه ای خریداری نکنند.

قاضی پور همچنین بر لزوم کاهش هزینه تولید توسط شرکتهای خودروساز تاکید کرد و اظهار داشت : خودروسازان باید به طور جد نسبت به کاهش هزینه تولید اقدام کنند و از هر گونه فعالیت سیاسی در این بخش جلوگیری کرده و به سمت اقتصادی نمودن تولید حرکت کنند.

وی همچنین توجه به کیفیت و خدمات پس از فروش را دو گزینه مهم و قابل تامل از سوی خودروسازان دانست و گفت : انتظار می رود خودروسازان در سال جدید توجه بیشتری به کیفیت و خدمات پس از فروش نموده و تلاش کنند به  وعده های داده شده عمل کنند تا رضایت مصرف کنندگان داخلی فراهم شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"