کد خبر: ۳۰۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در شرایط کنونی اقدام در جهت تعامل با خودروسازان بزرگ و جذب سرمایه گذاری خارجی در این عرصه گامی اساسی در مسیر تقویت تولید و حمایت از خودروسازان داخلی خواهد بود.

لزوم تحول در تولید و اقدام در جهت طراحی خودروهای جدید

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : در شرایط کنونی اقدام در جهت تعامل با خودروسازان بزرگ و جذب سرمایه گذاری خارجی در این عرصه گامی اساسی در مسیر تقویت تولید و حمایت از خودروسازان داخلی خواهد بود.

محمد تقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در صورتی که خودروسازان در مسیر توسعه روابط و همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ همت و تلاش  مضاعفی نمایند یقینا شاهد ارتقاء تکنولوژی تولید و توسعه در صنعت خودرو و عرضه نوآوری های جدید در صنعت خودرو داخلی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران امروز نیازمند تحول در تولید و طراحی های جدید است تصریح کرد : صنعت خودرو ایران نیازمند عرضه خودروهایی با طراحی های جدید است که قطعا این مهم با توجه بیشتر در حوزه تحقیق و توسعه در حوزه قطعه سازی و همکاری وبا خودروسازان جهانی میسر خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین به لزوم ارتقاء استاندارد ها و کیفیت در صنعت خودرو ایران پرداخت و خاطر نشان کرد : البته عرضه طراحی های جدید و توجه به کیفیت و استاندارد در صنعت خودرو نیازمند پرداختن به زیر ساخت ها و اصلاح در این بخش و تامل بیشتری در این حوزه است.

احمدیان افزود : البته در این سالها نسبت به توسعه زیرساخت ها در خودروسازی کشور اقداماتی صورت گرفته است از جمله نمونه تقویت نیروی انسانی متخصص و ایجاد مرکز تحقیقات از زیرساخت هایی که تاکنون گام هایی در این راستا برداشته شده و امروز هر گونه توجه بیشتر به آن اثرات بسیار مثبتی را در حوزه خودروسازی داخلی به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین توجه به بخش هایی چون بهره وری ، کیفیت و صادرات را از مقوله های مهم و اساسی در صنعت خودرو دانست و افزود : علاوه بر این گزینه ها توجه به هزینه و قیمت از مواردی است که در جریان توسعه و اصلاح زیر ساخت ها باید مورد توجه جدی صنعتگران قرار گیرد.

وی در ادامه هر گونه توجه به نوآوری و کیفیت  و توسعه و طراحی پلت فرم های جدید در صنعت خودرو را نیازمند توجه به حوزه قطعه سازی و سرمایه گذاری در این بخش دانست و اظهار داشت : برای اینکه قطعه سازان داخلی حرکتب خوبی در حوزه نوآوری و عرضه تکنولوِژی های جدید داشته باشند باید در این صنعت  سرمایه گذاری بیشتر صورت گرفته و مورد حمایت قرار گیرند در حالی که امروز کمتر شاهد این اتفاقات در این صنعت هستیم.  

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"