کد خبر: ۳۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴
خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: شروع سال جدید همزمان با بحران یمن بود که همین موضوع قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افزایش قیمت آن شده و به دنبال آن قیت طلا افزایش یافت.

محمدکشتی آرای اظهار کرد: شروع سال جدید مصادف با کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت نفت بود و همین موضوع باعث شد که معامله گران به خرید طلا دست بزنند.

وی افزود: افزایش تقاضا در بازارهای جهانی باعث شد در شروع سال جدید قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالای 1200دلار نیز برسد و همین موضوع باعث افزیش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده و قیمت سکه حدود 3000 تومان افزایش یافت.

کشتی آرای با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به تعطیلی بازار، دادوستدها به میزان کمی در حال انجام است افزود: با افزایش قیمت طلا قیمت پلاتین و نقره نیز افزایش یافت و امروز قیمت هر اونس طلا 1199دلار است و قیمت سکه 945هزار تومان و نیم سکه 525 هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت ربع سکه 280 هزار تومان، هر مثقال طلا 415 هزار تومان و یک گرم طلای 18عیار 94 هزار و 500تومان است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر همچنین به خریداران سکه هشدار داد که حتما از واحد‌های دارای پروانه کسب خرید کنند، چراکه سکه‌های تقلبی قابل پیگیری و رد‌یابی نیستند و به هیچ عنوان واحد‌های صنفی مجاز و دارای پروانه سکه‌های تقلبی نمی‌فروشند.

کشتی آرای با بیان اینکه فروش سکه‌های تقلبی در واحد‌های غیرمجاز و بدون پروانه کسب انجام می‌شود و این کار خارج از چارچوب قانون نظام صنفی بوده و ارتباطی به واحدهای صنفی دارای پروانه ندارد، اظهار کرد: فروش تمام بسته‌بندی‌های سکه‌ که هولوگرام دارند قابل شناسایی و رد‌یابی هستند. این در حالی است که سکه‌های تقلبی غیرقابل پیگیری و رد‌یابی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"