کد خبر: ۳۰۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۴

تهیه کننده برنامه تحویل سال شبکه دو درباره انتخاب کامران نجف زاده به عنوان مجری این برنامه و تیم برنامه سازی خود که همه جوان بودند و دیگر ویژگی های این برنامه توضیحاتی ارائه کرد.

سیدمحمدحسین رضوی درباره برنامه تحویل سال شبکه دو با عنوان «بهار در خانه است» که با اجرای کامران نجف زاده روی آنتن رفت، گفت: اواخر بهمن و اوایل اسفند طراحی و اجرای این برنامه را شروع کردیم و ساختارهای متفاوتی برای اجرای برنامه تحویل سال شبکه دو به ذهن تیم برنامه سازی رسید.

وی ادامه داد: سعی ما بر این بود که ویژه برنامه تحویل سال به لحاظ ساختار مجری و مهمانان با سایر ویژه برنامه های شبکه دو در سال های قبل متفاوت باشد به همین دلیل یکی از گزینه های ما برای اجرا کامران نجف زاده بود زیرا او قبل از اینکه یک شخصیت خبری داشته باشد یک شخصیت اجتماعی دارد. به طور مثال وی سفیر طلایی کودکان و سالمندان یونیسف هم بود.

ویژه برنامه سال تحویل شبکه دو 

رضوی با اشاره به انتخاب کامران نجف زاده یادآور شد: ما در مشورت با مدیر شبکه دو و با موافقت او کامران نجف زاده را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کردیم البته چنین اجرایی پیش از این هم سابقه داشته است. به طور مثال حسین رنجبران که اجرای برنامه های سیاسی را برعهده دارد سال ها خبرنگار بوده است. بنابراین هدف ما این بود که نجف زاده که یک شخصیت فعال و اجتماعی دارد بتواند موضوعات را در گفتگو با مهمانان به چالش بکشاند و بین بخش های مختلف برنامه پیوند ایجاد کند البته در کنار وی زوج های هنری نیز به نوعی در برنامه میزبان بودند

این برنامه ساز درباره واکنش ها نسبت به اجرای نجف زاده بیان کرد: البته ساختارشکنی در یک برنامه می تواند واکنش های منفی در پی داشته باشد و بعضی نمی پذیرند که شما در یک برنامه به قالب های مختلف ورود کنید. از طرف دیگر همین ساختارشکنی به نوعی نگاه ها را هم به خود جذب کرد و شخصیتی مثل نجف زاده که بیشتر او را در قالب کار خبری می دیدیم حالا در اجرای یک برنامه اجتماعی ظاهر شده است. فکر می کنم مخاطبان بسیاری به همین دلیل به تماشای این برنامه نشستند.

b2ap3_thumbnail_1627989.jpg

وی با اشاره به دیگر ویژگی های برنامه تحویل سال شبکه دو عنوان کرد: ما بازخوردهای زیادی نسبت به این برنامه داشتیم که مسلما همه این بازخوردها صد در صد مثبت نبود. با این حال با وجود اینکه ۵۰ درصد از برنامه زنده بود بسیار بهتر از پیش بینی های ما انجام شد. این اولین اجرای ۱۰ ساعته کامران نجف زاده بود و ما معضلات و حجم بیشتری از اشتباهات را در تصویربرداری ها و ... پیش بینی می کردیم. چند مورد اشتباه هم در پخش پلی بک ها داشتیم با این حال همانطور که گفتم حجم اشتباهات از سطح توقعات بسیار کمتر بود.

رضوی در پاسخ به اینکه چرا در کنار نجف زاده از مجری دیگری استفاده نشده است؟ گفت: پیشنهادهای اولیه مبنی بر این بود که مجری دیگری هم در کنار نجف زاده حضور داشته باشد اما با توجه به اینکه در هر بخش از برنامه یک زوج هنری اجرایی را برعهده داشتند ما احساس کردیم فضای برنامه با حضور دو مجری بیش از حد شلوغ خواهد شد. همچنین طراحی صحنه و فضای دکور ما حضور بیشتر از یک مجری را ایجاب نمی کرد.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور بعضی از مخاطبان انتخاب مجری ارتباطی با دستمزد ندارد و مجریان ویژه برنامه های تحویل سال برای اجرای خود دستمزد چندانی دریافت نمی کنند. حتی تا آنجایی که من خبر دارم مجریان این برنامه ها پایین ترین هزینه را نسبت به سایر بخش های تولید چنین ویژه برنامه ای دریافت می کنند. حضور کامران نجف زاده هم به دلیل نگاه حرفه ای او بود و برای کمک به ما به برنامه اضافه شد.

رضوی در ادامه درباره تیم تولید برنامه «بهار در خانه است» توضیح داد: تیم ما تیم جوانی بود و برای اولین بار برنامه تحویل سال را تولید و اجرا می کرد و سعی ما این بود که این برنامه با برنامه های پیشین شبکه دو و سایر شبکه ها که پخش شده است متفاوت باشد. به طور مثال یکی از موارد مورد توجه ما انتخاب لوکیشن بود و ما برای لوکیشن به سراغ خانه ای رفتیم که در آن المان های زندگی ایرانی اسلامی وجود داشته باشد. لوکیشن ما از دو بخش داخلی و یک بخش خارجی یا حیاط منزل تشکیل شد و ما با چهار دوربین در یک بازه زمانی ۱۰ ساعته در این سه لوکیشن در رفت و آمد بودیم.

b2ap3_thumbnail_1627999.jpg

تهیه کننده برنامه «بهار در خانه است» اضافه کرد: این برنامه مهمانان متفاوتی داشت به طور مثال مسعود جعفری جوزانی و دخترش سحر جعفری بعد از سال ها در این برنامه در تلویزیون حضور یافتند. با این حال ما امیدواریم که توانسته باشیم به اهداف مدیر شبکه دو و رئیس سازمان صدا و سیما در اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو رسیده باشیم.

رضوی با اشاره به آیتم های این ویژه برنامه عنوان کرد: ما ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه برنامه داشتیم که از این میان ۱۱۰ آیتم تولیدی و مستند بوده اند که ۵۰ درصد برنامه را به خود اختصاص می داد. همچنین ۵۰ درصد دیگر برنامه به صورت زنده روی آنتن رفت و من از مدیر شبکه دو به خاطر اطمینان به تیمی جوان که تجربه ساخت چنین ویژه برنامه ای را نداشته اند تشکر می کنم.

رضوی در پایان بیان کرد: امسال هزینه ساخت برنامه های تحویل سال کاهش زیادی داشت و سعی همه شبکه ها بر این بود که ساخت برنامه به صورت هدفمند انجام شود. 

مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"