کد خبر: ۳۰۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴

هدف گذاری رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 94

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در تجارت با بیان اینکه تلاش می کنیم در سالجاری نیز همانند سال گذشته به رشد صادرات غیرنفتی کمک کنیم تصریح کرد: براساس هدف گذاریها رشد حداقل 20 درصدی را در سال 94 برای صادرات غیرنفتی کشور در نظر گرفته ایم.

« مجتبی خسورتاج » با اشاره به اینکه دراین راستا برنامه ریزیهای لازم صورت خواهد گرفت افزود: بخشی از اقدامات مورد نیاز در این زمینه به سرمایه گذاری مناسب برخواهد گشت که در این خصوص که طی سالهای گذشته در زمینه پتروشیمی عملیات اجرایی انجام شده و طی سالجاری شاهد به بهره برداری رسیده این طرح ها خواهیم بود.

وی همچنین اظهار کرد: در برخی بخش ها از جمله بخش کشاورزی شاید نیازمند آن باشیم که  از ظرفیتهای اضافی این بخش استفاده بهینه تری انجام دهیم به طوری که می توان با برنامه ریزی هدفمند و مناسب در زمینه مازاد تولید داخل، جلوی ضایعات را گرفته و از این ظرفیتهای اضافی در راستای مقاصد صادراتی بهره ببریم.

به گفته معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن نیز همانند سال گذشته با جدیت موضوع تکمیل زنجیره معدن را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم محصول با ارزش افزوده بالاتر را در بخش معدن داشته باشیم.

خسروتاج همچنین برنامه ریزی برای توسعه و مشارکت برای ارتقای صنعت توریسم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این صنعت نقش موثری درایجاد اشتغال به همراه خواهد داشت از این رو ما تلاش می کنیم به منظور رونق این صنعت تعاملات لازم را که زمینه مناسب برای صادرات صنایع دستی و استفاده از ظرفیتهای موجود داراست به عمل آوریم.

وی ادامه داد: دربخش صنایع نیز در گروههای مختلف صنعتی برنامه ریزیهای مورد نیاز صورت گرفته تا بتوانیم دراین خصوص نی به اهداف تعیین شده دست یابیم.  

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"