کد خبر: ۳۰۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴

بازار فولاد با تثبت قيمت در سال جاري پيش مي رود

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، عضو هیئت مدیره اتحادیه فولاد و آهن از تولید 14 میلیون تن فولاد و آهن آلات در سال گذشته خبر داد و گفت:‌ برای تولید 20 میلیون تن برنامه ریزی کرده بودیم که به دلیل کمبودتقاضا تحقق نیافت.

محمدصادق چیت ساز افزود :‌ انتظار داریم با پیشرفت ایران در مذاکرات هسته ای و تقویت تقاضا بازار آهن آلات هم در سال جاری رونق بگیرد.

وی تاکید کرد : ‌در حال حاضر بخشی از تولیدات سال گذشته در انبارهاست و به دلیل کمبود تقاضا باید برای توسعه صادرات برنامه ریزی کنیم و طرح های فولادی که در مناطق آزاد اجرا می شود با رویکرد صادراتی خواهد بود .

چیت ساز گفت: باید مزیت های تولید را با رویکرد صادراتی تقویت کنیم و کارخانه های بزرگ تولید فولاد در سال گذشته صادرات خوبی داشته اند .

وی افزود :‌ بازار همچنان منتظر تحریک تقاضا با افزایش طرح های عمرانی دولت و تقاضای این بخش است و امیدواریم ظرفیت تولید به طور کامل بهره برداری شود .

چیت ساز گفت : ‌با توجه به شرایط تولید و تقاضا امسال افزایش قیمت نخواهیم داشت .

عضو هیئت مدیره اتحادیه فولاد و آهن با اشاره به تولید مازاد بر نیاز داخل اعلام کرد : بخشی از این محصولات در سال گذشته به عراق و افغانستان صادر شده است.

محمدصادق چیت ساز گفت : تقاضای داخلی به حداقل رسیده و نرخ ها را هم به کف رسانده است.

و قیمت ها درسال جاری افزایش نخواهد داشت و امیدواریم اجرای طرح های عمرانی دولت و میزان تقاضای ان افزایش یابد و با توجه به روند طبیعی تولید ؛ مازاد بر تقاضا در انبارها نگهداری می شود انتظار افزایش نرخ ها را نداریم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"