کد خبر: ۳۰۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

وظيفه ما حمايت از سرمايه گذاران صنعتي است

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: روند توسعه صنعتی در استان فارس در حال شکل گیری است و این موضوع هنوز جای کار زیادی دارد و وظیفه ما نیز حمایت از سرمایه گذاران صنعتی است.

نعمت زاده دیشب در سفر یک‌روزه خود به فارس با نماینده ولی‌فقیه در فارس با تشریح برنامه های خود در سفر یک روزه به استان افزود: فارس از معادن خوبی برخوردار است که برخی از این معادن به علت مسائل زیست محیطی هنوز نتوانسته اند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: به عنوان مثال مطالعات اکتشافی در منطقه بهرام گور نشان می دهد که از منابع معدنی مناسبی برخوردار است که اخیرا تفاهم نامه ای با سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تکمیل مطالعات اکتشافی منعقد شد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: این وزارتخانه همچنین با سازمان انرژی اتمی به منظور امور اکتشافی در بخش هایی از استان های فارس ،کرمان و یزد و مناطق جنوبی تفاهم نامه امضاء کرد که مقرر شد اگر در این اکتشافات مواد رادیواکتیوی شناسایی و کشف شد به سازمان انرژی اتمی اعلام و در صورت وجود معادن دیگر این وزارتخانه وارد عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های فارس در بخش های مختلف ، خواستار توجه بیشتر دولت به منظور فعال ترکردن این توانمندی ها شد.

آیت الله ایمانی با بیان این که فارس علاوه بر نیروی انسانی توانمند از ظرفیت های مختلفی نیز در بخش معدن برخوردار است گفت: در این بخش در زمینه امور اکتشافی عمیق فعالیت مناسبی انجام نشده است که انتظار است با تدبیر و برنامه ریزی و رفع موانع موجود از این ظرفیت ها استفاده مناسب شود.

وی ابراز امیدواری کرد با درایت و تجارب ارزشمند وزیر صنعت ، معدن و تجارت و حمایت دیگر مسئولان و نیز نمایندگان مردم فارس مجلس شورای اسلامی روند پیشرفت صنعتی استان بیشتر و بهتر انجام شود.

آیت الله ایمانی همچنین گفت: اتصال فارس به آب های خلیج فارس می تواند مسائل استان را در بخش های مختلف حل کند و فضای این کار آماده شد که امیدواریم با تدبیر دولت محقق شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت دیروز به همراه عده ای از معاونان این وزارتخانه برای بازدید از برخی واحدهای صنعتی استان فارس و طرح فولاد پاسارگاد ، فولاد نی ریز ، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شهرک صنعتی بزرگ شیراز به این شهر سفر کرده بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"