کد خبر: ۳۰۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل گفت : با اعمال یک درصد مالیات بر ارزش افزوده توسط شرکتها خودروساز ، قیمت خودروهای داخلی حداقل 300 هزار تومان افزایش یافت.

واکنش بازار خودرو به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده

 

 

به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل گفت : با اعمال یک درصد مالیات بر ارزش افزوده توسط شرکتها خودروساز ، قیمت خودروهای داخلی حداقل 300 هزار تومان افزایش یافت.

 

مصطفی زمانی افشار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،افزود : هم اکنون بازار خرید و فروش خودرو ساکن است و این میزان افزایش صرفا به دلیل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته و به هیچ عنوان ناشی از رونق و تحرک بازار نیست.

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار خودروهای داخلی افزود : البته رکود فعلی بازار خودروهای داخلی به وضعیت هر ساله بازار در ماه فروردین باز می گردد و وضعیت کنونی بازار متاثیر از افزایش قیمت ها نیست.

وی تاکید کرد : اعمال یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت خودروهای داخلی تا کنون واکنش چندانی در بازار خودرو نداشته است.

وی تصریح کرد : البته همواره بازار و مشتریان در مقابل روند افزایش روزانه و پلکانی قیمت خودرو واکنش نشان می دهند و با سیر صعودی قیمت ها میزان متقاضیان برای خرید خودرو بیشتر می شود.

وی با اشاره به افزایش یک تا یک و نیم درصدی قیمت خودروهای داخلی اظهار داشت : پس از اعلام یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت خودروهای داخلی کلیه خودروها یک درصد و گاها یک و نیم درصد افزایش قیمت یافت که با توجه به روند فعلی پیش بینی می شود قیمت ها در بازار بیش از این افزایش یابد.

این فعال بازار خودرو تاکید کرد : با اعمال یک درصد افزایش قیمت، به نظر نمی رسد بازار خرید و فروش خودرو حداقل تا پایان اردیبهشت ماه تغییر و تحولی داشته باشد.

زمانی افشار در ادامه در خصوص وضعیت بازار وارداتی ها گفت : شرایط کنونی بازار وارداتی همچنان مانند ماههای گذشته بوده و رکود بر آن حاکم است و تاکنون هیچ تغییری در بازار خرید و فروش و قیمت ها صورت نگرفته است .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"