کد خبر: ۳۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴

تدبیر خودروسازان برای تثبیت و کاهش قیمت

 

 

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با کاهش نرخ ارز و افت قیمت خودروهای وارداتی خودروسازان ناگزیر به بازنگری در نرخ ها خواهند شد، زیرا در غیر این صورت با افت متقاضی در بازار مواجه خواهند شد.

 

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : قطعا کاهش نرخ ارز، در قیمت واردات قطعات و هزینه تولید آنها تاثیر خواهد گذاشت به همین جهت هر گونه افزایش قیمت محصولات داخلی در شرایط کنونی به هیچ عنوان به صلاح خودروسازان و مشتریان نیست.

وی با اشاره به طرح تقاضای خودروسازان مبنی بر محاسبه نرخ تورم و افزایش قیمت خودروهای داخلی در سال جاری،اظهار داشت : خودروسازان در شرایط کنونی برای بازنگری در قیمت ها عجله نکنند، زیرا با نهایی شدن توافقات و رفع تحریم ها و تاثیر آن بر کاهش نرخ ارز، قیمت خودروهای وارداتی افت خواهد کرد بنابراین در هم اکنون فرصت مناسبی برای تقاضای افزایش قیمت خودروهای داخلی نیست.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :البته برنامه ریزی و تلاش و همت خودروسازان در شرایط بحرانی حاکم بر اقتصاد و تولید کشور در حوزه کیفی و کمی قابل توجه است اما انتظار می رود در سال جاری با توجه به آینده مثبت توافقات به جای پرداختن به قیمت ها صرفا تلاش بیشتری در حوزه کیفیت و ایمنی خودروها نماید.

بیگلری افزود : انتظار می رود با توجه به توافقات صورت گرفته در سال جاری قیمت خودرو افزایش نیابد و خودروسازان تنها در جهت تثبیت قیمت و کیفیت تولیدات داخلی و توازن در این دو بخش تلاش بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد : مسلما با افزایش قیمت خودروهای داخلی، مردم تمایل چندانی به خرید آن نخواهند داشت، چرا که فاصله قیمتی با خودروهای وارداتی کاهش یافته و عمده مشتریان مایل به خرید خودروهای وارداتی خواهند بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"