کد خبر: ۳۰۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش خودروهای دیزلی،از اول خردادماه امسال عملیاتی می شود.

تخصیص سوخت در ازای پیمایش از اول خردادماه عملیاتی می شود

به گزارش خبر خودرو، طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش خودروهای دیزلی،از اول خردادماه امسال عملیاتی می شود.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، با تاکید بر پابرجایی سهمیه یارانه ای گازوییل خودروهای دیزلی در اردیبهشت ماه،افزود: برای اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش، نرم افزاری پیش بینی شده که پیاده سازی آن نیازمند آخرین هماهنگیها با سازمانها و دستگاههای متولی (وزارت کشور، راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ملی پالایش و پخش) است.

حسین هاشمی اظهار کرد: در این نرم افزار جداولی به صورت پایلوت تعریف شده که براساس آن میزان گازوییل تخصیصی به خودروهای دیزلی (انواع کامیون، کامیونت، کشنده، مینی بوس و اتوبوس) بر اساس صورت وضعیت و بارنامه مشخص شده است.

وی با بیان این که این نرم افزار در حال بررسی و نهایی شدن است، تصریح کرد: پیاده سازی نرم افزار یاد شده برای اجرای طرح تخصیص سوخت در ازای پیمایش، از خردادماه امسال انجام می شود.

هاشمی تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه تا قبل از عملیاتی شدن طرح تخصیص سوخت در ازای پیمایش، می بایست با مراجعه به شرکتهای حمل و نقل پوشش دهنده آنها،نسبت به دریافت صورت وضعیت و بارنامه وسیله نقلیه خود اقدام کنند تا در زمان اجرای طرح، سوخت تخصیصی خود را طبق جدول طراحی شده دریافت کنند.

تخصیص سوخت به ازای پیمایش به خودروهای دیزلی،مصوبه دولت در بهمن ماه ٩٣  است.

به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، این مصوبه در دو مرحله اجرا می شود به گونه ای، خودروهای دیزلی در مرحله نخست بر اساس پیمایش، گازوییل یارانه ای دریافت خواهند کرد.

علیرضا فیض بخش تصریح کرده است: مرحله دوم و نهایی اجرای این طرح نیز با فعال شدن سامانه جی پی اس در سراسر کشور، ابتدای سال ٩٥ خواهد بود و سوخت یارانه ای (گازوییل) با توجه به میزان پیمایش خودرو تخصیص داده خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"