کد خبر: ۳۰۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو از کاهش چند درصدی قیمت خودرو در بازار خبر داد و گفت : طی چند روز گذشته قیمت برخی از خودروها در بازار با کاهش یافته است.

قیمت خودرو در بازار به نرخ کارخانه نزدیک شد

 

به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو از کاهش چند درصدی قیمت خودرو در بازار خبر داد و گفت : طی چند روز گذشته قیمت برخی از خودروها در بازار با کاهش یافته است.

 

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : این کاهش قیمت ، عمدتا در ما به التفاوت قیمت بازار و نرخ مصوب کارخانه ای برخی از خودروها صورت گرفته به طوری اغلب این خودروها با نزدیک شدن به نرخ مصوب با قیمت کارخانه در بازار معامله می شوند.

وی تاکید کرد :  خودروهایی که در روزهای اخیر با کاهش قیمت مواجه شدند عمدتا پژو پارس و  پژو v8  بوده که حدود 2 تا 5 درصد نوسان قیمت را در بازار داشته اند.

 وی وضعیت کنونی بازار و رکود حاکم بر آن را متاثر از چند عامل دانست و گفت : بلاتکلیفی ناشی از توافقات هسته که پیش بینی می شود تا تیرماه ادام یابد ، رکود فصلی بازار در ابتدای هر سال  و از سویی افزایش عرضه نسبت به تقاضا و همچنین افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده ،همگی مانع تحرک بازار شده است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت بازار خودروهای وارداتی یاد آورشد : همچنان بازار وارداتی در رکود جدی قرار دارد و تاکنون هیچ تحرکی در بازار خودروهای وارداتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تاثیر رکود بازار وارداتی ها بر افت قیمت این خودروها در بازار افزود : تدوام این رکود از اسفند ماه سال گذشته تا کنون موجب افت حدود6 درصدی قیمت این خودروها در بازار شده است.

نیکخواه همچنین با اشاره به وضعیت بازار طی ماههای آینده گفت : پیش بینی می شود شرایط کنونی حاکم بر بازار خودروهای داخلی و وارداتی تا تیرماه ادامه یابد .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"