کد خبر: ۳۰۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات هسته ای و رفع احتمالی تحریم ها و تاثیر آن در بخش حمل و نقل عمومی گفت : با توجه به توافقات صورت گرفته و عدم وجود تحریم ها می توان وسایل نقلیه شهری و برون شهری و حمل و نقل هوایی با کیفیت تری را تهیه کنیم.

حمل و نقل عمومی شهرها الکترونیکی و برقی شود

به گزارش خبر خودرو،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات هسته ای و رفع احتمالی تحریم ها و تاثیر آن در بخش حمل و نقل عمومی گفت : با توجه به توافقات صورت گرفته و عدم وجود تحریم ها می توان وسایل نقلیه شهری و برون شهری و حمل و نقل هوایی با کیفیت تری را تهیه کنیم.

الیاس طاهری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : بهتر است وسایل نقلیه عمومی شهرها الکترونیکی و برقی شود و از انرژی برق به جای انرژی فسیلی در حوزه زیست محیطی و سوخت استفاده گردد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت ترافیک و آلودگی هوا ، باید حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی ، مترو و تاکسیرانی مورد توجه جدی قرار گیرد و در این بخش براساس طرح قانون توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات بیشتری صورت گیرد. 

وی تصریح کرد : در خصوص توسعه وسایل نقلیه عمومی باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده شود که این امر به دلیل وجود محدودیت های مالی صورت نگرفته است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: برای گسترش وسایل نقلیه عمومی به خصوص مترو باید تلاش بیشتری شود و توسعه مسیر آن با سرعت بیشتری انجام شود تا مردم با خیال آسوده از آن استفاده کنند و دیگر کمتر نیاز به استفاده از خودروی شخصی باشد.

طاهری در خاتمه تصریح کرد: دولت نیز باید همکاری لازم را برای توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشد و برای سایر بخش ها نیز بودجه ای را مانند بازسازی و نوسازی وسایل نقلیه در نظر گیرد. 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"