کد خبر: ۳۰۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

تسنیم: یک پایگاه خبری تحلیلی از توقف تجاوز سعودی‌ها به یمن تا فردا خبر داد.

منابع دیپلماتیک آگاه در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری الوقت اعلام کردند، در پی افزایش فشارهای مردمی و دیپلماتیک علیه مقامات سعودی و بی نتیجه ماندن حملات هوایی علیه مردم بی پناه یمن، این حملات حداکثر تا فردا چهارشنبه متوقف خواهد شد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در ادامه افزود در حال حاضر گفتگوهایی به صورت فشرده درجریان  است و سعی می شود با اعمال فشار علیه ریاض، این جنگ تا فردا متوقف شود.

موج حملات هوایی ریاض علیه مردم یمن از چهار هفته پیش آغاز شده و تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است.

پیش از این نیز معاون وزیر امور خارجه ایران در خبری از توقف حملات در یمن طی ساعت‌های آینده خبر داده بود.

امیر عبداللهیان گفت: تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوشبین هستیم که در ساعات آینده پیرو مجموع تلاش‌هایی که شده است شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم.

حسین امیرعبداللهیان در آغاز نشست سه‌جانبه معاونان وزرای خارجه ایران،‌ سوئیس و سوریه افزود: تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوشبین هستیم که در ساعات آینده پیرو مجموع تلاش‌های صورت گرفته شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم.

معاون عربی ــ آفریقایی وزیر امور خارجه افزود: ما خوشبینیم که در ساعات آینده شاهد آن باشیم که گروه‌های مختلف یمنی بر سر میز مذاکره گرد آیند و برای تقویت روند سیاسی در این کشور تلاش کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"