کد خبر: ۳۰۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

واژگونی اتوبوس مسافربری در شمال ایران تاکنون 12 کشته و 18 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش عصرایران، مسافران این اتوبوس، مسافران پرواز مشهد - ساری ماهان بودند که هواپیما به دلیل بدی آب و هوا نتوانست در ساری فرود بیاید به همین دلیل در فرودگاه مهرآباد تهران نشست و مسافران به وسیله اتوبوس راهی ساری شدند که با حادثه روبه رو شدند.

این حادثه ساعت 8 و نیم صبح امروز سه شنبه در جاده فیروزکوه (منطقه سوادکوه) روی داد. این اتوبوس از تهران عازم ساری بود.
 

واژگونی اتوبوس تهران - ساری / سرنشینان این اتوبوس مسافران پرواز مشهد - ساری بودند که به دلیل بدی آب و هوا مجبور به فرود در تهران شده بود - منبع: خبرگزاری فارس

 

مرگ 11 مسافر پرواز مشهد - ساری در واژگونی اتوبوس
 


علت حادثه


علی نبیان معاون امور عمرانی استاندار مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا توضیح داد: به دلیل بریدن ترمز، کنترل اتوبوس از اختیار راننده خارج و پس از برخورد با کوه واژگون شد.

وی ادامه داد: با توجه به مشاهدات عینی که از وضعیت ظاهری اتوبوس و شرایط وخیم این حادثه وجود دارد، احتمال بالا بودن تعداد جان باختگان زیاد است.

 



مرگ 11 مسافر پرواز مشهد - ساری در واژگونی اتوبوس

 

جزئیات پرواز بدون مقصد

پیگیری خبرنگار ایرنا نشان می دهد که مسافران این اتوبوس شب گذشته ساعت 11 و 30 دقیقه شب از فرودگاه مشهد مقدس عازم ساری بودند اما اجل به تعدادی از مسافران مهلت رسیدن به مقصد را نداد.

بر این اساس حدود 27 نفر از مسافران هواپیمایی شرکت ماهان که از مشهد عازم ساری بودند، به دلیل بدی آب و هوا نتواستند در فرودگاه ساری پیاده شوند و به ناچار پرواز آنها در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست؛ این افراد که با اتوبوس از تهران عازم ساری شده بودند، در مسیر دچار سانحه شدند.

رضا احمدی مسوول روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه ساری نیز در این باره گفت: مسافران این اتوبوس، در واقع مسافران یکی از پروازهای متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان هستند که دیشب از مشهد مقدس عازم ساری بود و طبق برنامه ریزی می بایست ساعت یک بامداد امروز در فرودگاه ساری به زمین می نشست.

وی افزود: به دلیل شرایط نامناسب جوی و بدی آب و هوا، خلبان نتوانست در فرودگاه ساری به زمین بنشیند و حتی دو بار در آسمان دور زد اما موفق به فرود نشد و سپس ساری را به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان فرودگاه ثانویه ترک کرد.

احمدی اضافه کرد: مسافران این هواپیما در فرودگاه مهرآباد تهران صحیح و سالم پیاده شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"