کد خبر: ۳۰۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

فارس: جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه به حمایت از اسرائیل پرداخت و گفت واشنگتن و تل‌آویو مانند اعضای یک خانواده هستند.

بایدن که در سالگرد «استقلال اسرائیل» در سفارت رژیم‌صهیونیستی در واشنگتن صحبت می‌کرد، وجود اختلاف نظر میان طرفین را تائید کرد، اما گفت اسرائیل و آمریکا در عین حال روابط مستحکمی دارند.

به نوشته پایگاه شبکه سی‌ان‌ان، وی در این مورد گفت: «ما شبیه به یک خانواده هستیم. ما چیزهای زیادی برای گفتن به هم داریم. گاهی اوقات شما یکدیگر را عصبانی می‌کنید، اما ما عاشق هم هستیم و از هم محافظت می‌کنیم.»

وی افزود: «فعلا در مواردی اختلاف نظرهایی بین دولت‌های ما وجود دارد، اما می‌خواهم یک چیز را رک بگویم. هیچ رئیس‌جمهوری بیش از رئیس‌جمهور (باراک) اوباما از امنیت اسرائیل حمایت نکرده است.»

تحویل جنگنده اف-35 به اسرائیل

بایدن در ادامه از تصمیم آمریکا برای تحویل جنگنده‌های اف-35 به اسرائیل در سال آینده میلادی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: «سال آینده ما جنگنده تهاجمی اف-35 را به اسرائیل تحویل می‌دهیم. در آن صورت اسرائیل تنها کشور در خاورمیانه خواهد بود که به نسل پنجم هواپیماها مجهز است.»

بایدن همچنین گفت مقامات طرفین در تلاش برای حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه، با یکدیگر رایزنی مداوم دارند.

رژیم‌صهیونیستی در فوریه 2015 قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار برای خرید 14 فروند اف-35 با آمریکا به امضا رساند. پیشتر گزارش شده بود که اسرائیل قصد دارد برای مقابله با سامانه اس-300 که ممکن است به ایران و سوریه تحویل داده شود، 25 فروند اف-35 از آمریکا بخرد.

به دنبال معامله بزرگ نیستیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت که هنوز تا رسیدن به توافق نهایی، «کارهای بسیار زیادی» باقی مانده است.

وی همچنین گفت تفاهمی که ماه گذشته میان ایران و 6 کشور به دست آمد، یک «معامله بزرگ بین ایالات متحده و ایران» نبود.

بایدن ادامه داد: «اگر ایران حقه بزند و دنبال سلاح هسته‌ای برود، تمامی گزینه‌هایی که برای پاسخ داریم، روز میز خواهد بود.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"