کد خبر: ۳۰۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
گروه بین الملل: استفاده از مواد سبک می تواند نقشی بسزا را در آینده بازار خودرو و به ویژه برای شرکتی همچون فورد موتور ایفا کند. ابر خودروهای GT جدید این شرکت که قرار است سال آینده معرفی شوند به طور گسترده ای از قطعات فوق سبک فیبر کربنی استفاده خواهند نمود.

تلاش فورد برای استفاده بیشتر از مواد سبک

گروه بین الملل: استفاده از مواد سبک می تواند نقشی بسزا را در آینده بازار خودرو و به ویژه برای شرکتی همچون فورد موتور ایفا کند.

به گزارش خبرخودرو ، ابر خودروهای GT جدید این شرکت که قرار است سال آینده معرفی شوند به طور گسترده ای از قطعات فوق سبک فیبر کربنی استفاده خواهند نمود.

به دلیل هزینه های بالا و دشواری های تولید، مواد کامپوزیتی پیشرفته تنها در بخش محدودی از صنعت خودرو مورد استفاده قرار گرفته اند. فورد با امضای یک قرار داد کاری مشترک درصدد است این نوع مواد را در طیف گسترده تری از محصولاتش مورد بهره برداری قرار دهد.

برکمن، مدیر DowAksa که شرکتش از همکاری مشترک Dow Chemical و Aksa Akrilik شکل گرفته، در این باره گفت: نبود روش های تولید انبوه و مواد ارزان قیمت مانع استفاده گسترده شرکت های خودروسازی از کامپوزیت های فیبر کربنی شده است. فورد DowAksa می کوشد با ابداع راه حلی برای تولید انبوه مواد فوق، چالش ها را از پیش رو بردارند.

در واقع در شرایطی که صنعت خودرو به دلیل وضع استانداردهای جدید نیازمند کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات تولیدیش است، خودروسازان تلاش می کنند ظرف یک دهه پیش رو راه کارهای جدیدی را برای  حل مسئله پیدا کنند که در میان استفاده از مواد سبک نظیر آلومینیوم و الیاف کربنی گزینه بسیار معقولی به نظر می رسد.

پیش از این نیز فورد با به کار بردن آلومینوم در ساخت پیکاپ تمام فولادی F – 150 بیش از 350 کیلوگرم از وزن آن کاسته بود و از هر نظر آن را به خودرویی اقتصادی تبدیل نموده بود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"