کد خبر: ۳۰۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ظاهراً وزارت خارجه بنا ندارد فکت‌شیت را منتشر کند تأکید کرد: اگر میان داده ها و ستانده ها توازن برقرار نشود، توافق امکان‌پذیر نخواهد بود.

سیدحسین نقوی حسینی درباره سرانجام انتشار فکت‌شیت ایرانی مذاکرات هسته ای لوزان اظهار داشت: وزارت خارجه بنا ندارد فکت‌شیت را ارائه کند و سخنگوی این وزارتخانه نیز در نشست خبری اخیر خود رسما این موضوع را اعلام کرد؛ بنابراین ظاهرا فکت‌شیت ایرانی منتشر نخواهد شد و چرایی آن را نیز توضیح نداده اند.

وی ادامه داد: صرفنظر از این مطلب، انتقادها، ایرادات و ابهامات موجود نسبت به بیانیه لوزان و فکت‌شیت آمریکایی ها و فکت‌شیت شفاهی که مقامات ما منتشر کرده اند، از طرف مراجع مختلف از جمله جریان های سیاسی و صاحبنظران به تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام شده و حالا دیگر این تیم مذاکره کننده است که باید سعی کند، در نگارش متن توافق نهایی، توازن لازم را میان داده‌ها و ستانده‌ها ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر میان داده‌ها و ستانده‌ها واقعا توازن برقرار نیست و وقتی وزیر امور خارجه روسیه اعلام می کند که فکت‌شیت آمریکایی ها مورد تایید ماست و اشکالی ندارد، با توجه به اینکه روسیه طرف آمریکا نیست، بنابراین نگرانی های ما دراین زمینه به جاست.

نقوی حسینی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده باید نسبت به توصیه هایی که به آنها شده توجه کند، اظهار داشت: اگر تیم مذاکره کننده توانست توازن لازم را میان داده ها و ستانده ها ایجاد کند، مذاکرات به توافق منجر می شود و اگر چنین توازنی امکان‌پذیر نباشد، قطعاً تیم مذاکره‌کننده چنین توافقی را امضا نخواهد کرد.

سؤال جمعی از نمایندگان از وزیر امور خارجه/ ظریف به کمیسیون امنیت ملی می‌آید

وی درباره آخرین اقدامات مجلس بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر درمیان گذاشتن جزئیات مذاکرات با مردم نیز، خاطرنشان کرد: هم کمیسیون امنیت ملی از وزارت امور خارجه خواسته است که فکت شیت را منتشر کنند و هم ۲۱۳ نماینده مجلس در نامه ای چنین درخواستی را مطرح کرده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اخیرا نیز تعدادی از نمایندگان مجلس در همین زمینه از وزیر امور خارجه طرح سؤال کرده اند و این سوال نیز به هیات رئیسه تقدیم شده و روال خودش را طی خواهد کرد و وزیر امور خارجه نیز باید در کمیسیون حاضر شده و پاسخ بدهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"