کد خبر: ۳۰۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
خبرگزاری مهر: به لطف رونمایی از آنچه که نخستین واکسن مالاریای جهان عنوان شده است به زودی با این بیماری مهلک خداحافظی خواهیم کرد.

مالاریا در هر روز ۱۳۰۰ کودک را در بسیاری از مناطق آفریقا از پای درمی آورد. اما حالا جای امیدواری وجود دارد که نخستین واکسن ضدمالاریای جهان پایانی باشد بر یکی از اسف بارترین بیماری های انگلی جهان.

تولید کنندگان این فناوری جدید پزشکی امیدوارند که تا پایان سال ۲۰۱۵، مجوزهای لازم برای تأیید محصول جدیدشان را دریافت کنند، هرچند ممکن است آغاز استفاده از آن در بسیاری از مناطق آفریقا یک سال یا حتی بیشتر زمان ببرد.

بررسیهای صورت گرفته نشان می دهد نوزادانی که در حد فاصل ۵ تا ۱۷ ماهگی و کودکان ۶ تا ۱۲ ساله ای که نخستین سری از واکسیناسیون را انجام می دهند به ترتیب ۳۶ و ۲۶ درصد کمتر از آنهایی که این واکسن را دریافت نمی کنند احتمال ابتلا به مالاریا را خواهند داشت.

این واکسن جدید توسط محققان مدرسه سلامت و پزشکی حاره ای لندن ابداع شده است. برین گرین وود که هدایت محققان را در این مطالعه بر عهده داشته است، می گوید: به این نکته توجه کنید که تنها در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۹۸ میلیون نمونه ابتلا به مالاریا مشاهده شده است اما با استفاده از این واکسن جدید با این ارقام خداحافظی خواهیم کرد.

این واکسن تاکنون بر روی بیش از ۱۴ هزار کودک در ۷ کشور آفریقایی مورد آزمایش قرار گرفته است، کشورهایی که شیوع مالاریا در آنها غوغا می کند.

محققان ضمن ابراز رضایت از نتایج به دست آمده در انتظار کسب مجوزهای پزشکی لازم برای شروع فرآیند واکسیناسیون سراسری هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"