کد خبر: ۳۰۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت آزمون جاده ای خودرو از راه اندازی فاز اول پروژه مرکز آزمون جاده ای خودرو در سال جاری خبر داد و گفت : بخشی از فاز اول مرکز آزمون جاده ای خودرو در شش ماهه اول امسال به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از فاز اول مرکز آزمون جاده ای خودرو در سال جاری

به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت آزمون جاده ای خودرو از راه اندازی فاز اول پروژه مرکز آزمون جاده ای خودرو در سال جاری خبر داد و گفت : بخشی از فاز اول مرکز آزمون جاده ای خودرو در شش ماهه اول امسال به بهره برداری می رسد.

شهرام فرشاد در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با توجه به تمایل خودروسازان و وزارت صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر راه اندازی هر چه سریعتر این مرکز ، تلاش بر این است در شش ماهه اول امسال بخشی از جاده این مرکز در ضلع شمالی سایت به بهره برداری برسد امید است با راه اندازی فاز اول پروژه مرکز آزمون جاده ای  در سال جاری امکان ارائه خدمات در این راستا فراهم شود.

وی همچنین از اتمام نهایی پروژه مرکز آزمون جاده ای ظرف سه سال آینده خبر داد و گفت : با بهره برداری از فاز اول ، ادامه فازهای بعدی پروژه نیز بر اساس اولویت صنعت خودروسازی پی گیری می شود پیش بینی می شود در صورت تامین منابع مالی و رفع مشکلات اجرایی و تکنیکی ظرف سه سال آینده این مرکز به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد : بعد از انعقاد قرارداد با مشاور خارجی در سال گذشته و تحویل Master Plan   و نقشه های اجرایی جاده منتخب در انتهای سال 1393 توسط مشاور خارجی ، هم اکنون طراحی جزییات  جاده های آزمون ، انتقال آن جزء اولویت های فاز اول قرار دارد ضمن اینکه در این فاز با همکاری مشاور خارجی طرح جاده ای  منتخب  گنجانده شده که به نظر می رسد با بهره برداری از آن  بخشی از نیاز های ضروری خودروسازان تامین شود.

وی در ادامه به تاثیر توافقات و رفع تحریم ها در جذب سرمایه گذار و روند بهره برداری از این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت : البته ایجاد مرکز آزمون جاده ای چندان تابع شرایط و متاثر از نتایج توافقات نیست هر چند که بهبود شرایط می تواند در تسریع راه اندازی این مرکز کمک شایانی نماید.

وی تصریح کرد : هر چند پروژه مرکز آزمون جاده ای خودرو از پروژه هایی است که باید خیلی زودتر از زمان اعلام شده راه اندازی می گردید به همین جهت فارغ از اینکه مسائل بیرونی و نتیجه توافقات چه خواهد بود مسیر ترسیم شده در این پروژه دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت آزمون جاده ای خودرو گفت : با فراهم شدن شرایط و بهبود روابط قطعا می توان منابع مالی و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب  نمود  ضمن اینکه  روند همکاری های بین المللی در فضای باز ،  بازارهای جدیدی را برای شرکت های بزرگ خودروسازی در ایران و منطقه فراهم خواهد کرد به طوری که زمینه سرمایه گذاری ، انتقال دانش و تجهیزات و تبادل  نیروی انسانی متخصص مهیا خواهد شد ،تبعا در این شرایط شرکت های خارجی تمایل بیشتری به استفاده از امکانات این بخش خواهند داشت .

فرشاد تاکید کرد : آنچه که مسلم است شرایط آینده برای ایجاد بازار و جذب منابع مالی شرایط بهتری را فراهم خواهد نمود.

وی اظهار داشت : با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود با بهره برداری از فاز اول بتوان بخشی از نیاز صنعت خودروسازی کشور را که هم اکنون به صورت پراکنده در نقاط مختلف تامین می شود را تجمیع و امکاناتی فراهم شود که خودروسازان از این امکان  استفاده نمایند.

وی همچنین با توجه به پیش بینی افزایش همکاری خودروسازان با شرکتهای خارجی گفت : با برداشتن تحریم ها و افزایش همکاری ها ،وجود مرکز آزمون جاده ای خودرو سرمایه گذاران و خودروسازان و قطعه سازان خارجی را ترغیب می نماید تا در ایران بتوانند خودرو و قطعات را ارتقاء و یا بر اساس نیاز منطقه تغییراتی را بر روی آنها اعمال و نتایج عملی آن را در تست های جاده ای که در داخل انجام می شود بدست آورند.

وی با اشاره به ظرفیت مرکز آزمون جاده ای و امکان پوشش نیاز صنعت خودرو کشور افزود : با توجه به میزان تولیدات و تنوع نسبی موجود در خودروسازی کشور این مرکز کل نیاز داخلی صنعت خودرو را پوشش خواهد داد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"